Et aga talv ei tuleks ootamatult ja esimeste külmade ilmade saabudes ilmnevate probleemide korral ei peaks kohe tormama hooldusesse, annan mõned kasulikud näpunäited, millele juba täna tähelepanu pöörata.

Pese auto puhtaks

Sõiduki talvist ettevalmistust alusta korralikust pesust (sooja vee ja šampooniga).

Tähtis on eemaldada suvega kogunenud pigi ja putukajäänused. Kasuks tuleb ka auto vahatamine, kuna vahatatud pinnale ei jää mustus nii kergelt külge.

Ära unusta ka velgede puhastust, klaaside sisepesu ja autosalongi puhastamist tolmuimejaga.

Õlita tihendeid ja lukke

Et kõik uksed ja luugid külmaga kergesti avaneksid, tuleb tihenditelt eemaldada niiskus ja määrida neid silikoonõliga. Kasuta selleks näiteks ADDINOL Silikonsprayd.

Ava uksed, pihusta silikoonõli kõigile tihenditele ning lase veidi kuivada. Kui kasutad silikoonõli pudelis, siis vala seda lapile ja määri tihendid üle, kuid hoidu istmekatete määrimisest.

Õlitada tuleb ka ukselukud, uksehinged ja piirajad. Nende õlitamiseks kasuta peenmehaanikaõli (näiteks ADDINOL XF12).

Pihusta lukuaugust sisse pisut õli, hoia lapp käepärast, et lukust välja nirisenud õli ära pühkida, pööra paar korda ka võtit määritud lukuaugus ning seejärel pihusta õli ka uksehingedele ja piirajatele.

Vaata ka vedelikud üle

Jälgi, et sinu auto jahutus- ja klaasipesuvedelik oleksid talvised. Klaasipesuvedeliku külmumispunkt võiks olla vähemalt -20 °C, jahutusvedelikul vähemalt -30 °C.

Kui juhtub, et klaasipesuvedelik külmub, pole soovitatav pesurit kasutada, vaid minna sooja garaaži ja lasta vedelikul üles sulada ning alles seejärel vahetada vedelik see külmakindlama vastu või lisada kontsentraati (edaspidise külmumise ärahoidmiseks).

Pesuri iga hinna eest käivitamisel põleb kaitse või pesuri mootor läbi ning juhtvoolikud võivad puruneda.

Jahutusvedeliku külmumine on üks levinumaid hädasid, sest vedelikku ei kiputa kontrollima.

Seda tuleks vahetada iga nelja aasta tagant, kuna aastatega lisandite toime lihtsalt kaob. Need on aga vajalikud, et kaitsta mootori jahutussüsteemi soovimatute keemiliste protsesside eest.

Hoolitse hea nähtavuse eest

Vaata üle ka kojamehed ja vaheta vajadusel uute vastu. Vahel aitab ka kojamehe harjade korralik pesemine, mille käigus eemaldatakse hoolikalt pigieemaldusvahendiga harjadele kogunenud mustus.

Hea nähtavus on talvisel pimedal ajal eriti oluline. Pimedas sõites on igasugused liigsed triibud ja täpid esiklaasil häirivad ja silmi väsitavad.

Hea nähtavuse tagamiseks on oluline, et salongi ventilatsiooni- ja kütteseadmed töötaksid korralikult. See hoiab ära klaaside külmumise. Kui salongi ventilatsioonifilter on vahetamata, siis on soovitatav see enne talve uue vastu vahetada.

Kontrolli, et kõik tuled-pirnid põleksid korralikult ning vajadusel vaheta läbipõlenud pirnid. Kasuks tuleb ka autotöökojas tulede ülekontrollimine, et need oleksid õigesti reguleeritud.

Valesti näitavad tuled pimestavad vastutulijaid või valgustavad halvasti juhi vaatevälja. Pane tähele, et tulede ebaõige valgusvihu üks põhjus võib olla ka erineva kõrgusega rehvide kasutamine ees- ja tagateljel.

Õigeaegne rehvivahetus

Kuigi talverehvide kasutamine muutub Eestis kohustuslikuks alates 1. detsembrist, võib naastudega talverehvid autole alla panna juba alates 15. oktoobrist. Lamellrehvidega, mille tähistus on M+S, MS, M.S. või M&S, võib sõita aga aastaringselt.

Vastu talve tuleb kindlasti kontrollida ka lamellrehvide mustrit. See peab olema korralik, et täita libeda ja külmaga oma eesmärki. Rehvimustri jääksügavus peab olema vähemalt 3 millimeetrit.

Rehvivahetust soovitan teha vastavas töökojas. Juhul, kui talverehvid on eraldi velgedel, siis piisab rataste vahetamisest, kuigi rattaid tuleks tasakaalustada vähemalt üle aasta.

Tasakaalustamata rattad põhjustavad vibratsiooni ja seega veermikudetailide tunduvalt kiiremat kulumist.

Jälgi mootoriõli viskoossust

Soovitatav on ka enne talve vahetada auto mootoriõli ja filter, kuna värske ja külmakindlam (SAE 0W-X, 5W-X või 10W-X) mootoriõli on kerge külmkäivituse eelduseks.

Kui on plaanis sõita autoga eriti külma kliimasse, siis võiks õli viskoossus olla vähemalt SAE 5W-X või 0W-X.

Samuti ei tohi unustada pidurivedeliku vahetust, kui seda ei ole tehtud juba 4 aastat.

Aku olgu laetud

Aku on üks esimesi asju, mis annab kõige valusama tagasilöögi, kui see korras pole. Eriti tuleks akut kontrollida neil, kes sõidavad igapäevaselt vähe või läbivad lühikesi vahemaid.

Vajadusel lae aku korralikult täis. Seda aitab teha spetsiaalne laadija või pikem (umbes 150 km) sõit. Kui suvel pole autokäivitamisega probleeme, siis talvisel ajal, kui kõik vedelikud on külmad ja paksud, hakkab nõrk aku streikima.

Igaks juhuks hoia talve tulles pakiruumis lisaks paar kindaid, väike labidas ja nõrgema aku puhul käivituskaablid.