Sõitmistavad on mujal maailmas tõesti väga erinevad, Volkswageni tarbesõidukite osakonnal on valminud sellest huvitav ülevaade.

Sõitmine tee vasakul poolel
Umbes üks neljandik maailma elanikest sõidab tee vasakul poolel. Peamiselt on need endised Suurbritannia kolooniad. Kunagi varem liigeldi aga suuremas osas maailmas vaid tee vasakul poolel, sest, elades metsikus ühiskonnas, oli see kõige mõistlikum. Kuna vaid väike osa inimestest on vasakukäelised, siis ka vehklejad püüdsid hoida end rohkem vasakule, et saaks kergemini oma mõõgaga tabada vastast. Nagu näha, komme hoida end vasakule teepoolele, on säilinud paljudes kohtades - näiteks Suurbritannias, Austraalias, Maltal, Tais, Nepalis, Pakistanis jm.

Põhjuseta signaali andmine
Türgis autoga sõites, tuleb arvestada, et kohalikud elanikud ei näe eriti vaeva liikluseeskirjade järgimisega - näiteks ei ole harvad juhused, kui mõni auto sõidab keset teed, pööramata üldse tähelepanu sõiduradadele. Ka Egiptuses kohtab tihti autojuhte, kes ei järgi eeskirju, kusjuures autojuhid annavad tihtilugu signaali ilma kindla põhjuseta, lihtsalt andes märku oma olemasolust. Lisaks autodele võib siinmail muidugi teedel transpordivahenditena kohata ka kaameleid.

Pedantne sõidustiil
Austrias on märgata täiesti vastupidist olukorda - keegi ei kiirusta kuhugi ja kõik järgivad liikluseeskirju kadestamisväärse pedantsusega, näiteks, kui otsustate olla viisakas ja anda kellelegi teed, siis on väga tõenäoline, et teised juhid ei saa sellest aru. Autojuhid on väga kohusetundlikud ning annavad nähtud „ränkade“ rikkumiste kohta kohe teada ka politseile.

Kaugtulede näkkunäitamine
Hispaanias, Itaalias ja Portugalis on autojuhid temperamentsed, kuid mitte agressiivsed. Levinud autojuhtide jonn on kaugtulede mitte õigeaegne väljalülitamine või mõnel ees sõitva kaasliiklejal sabas istumine. Et Sitsiilia tänavatel kiiresti liigelda, tuleb end valmis panna häbitu suhtumisega, märgid ristmikel on nii segased, et ajavad segadusse isegi kõige kogenumaid autojuhte.

Kiiret ei ole kusagile
Maroko on samuti üks riikidest, kus on väga omapärane sõidukultuur. Kuigi teedel ei ole palju autosid, suudavad need vähesedki kaost tekitada. Väga tihti on autod ülerahvastatud, sõiduautodes on end sisse seadnud kuus või rohkem inimest ning kellelgi ei ole kuskile kiiret. Kohtades, kus on lubatud kiirus 80km/h, sõidetakse isegi 40 km/h. Autod on väga tihti vanad ning suunatulesid kasutavad vaid üksikud.

Rohkelt mopeede ja tsikleid
Tais, kus autojuhid ei ole agressiivsed ning püüavad järgida eeskirju, on olukord teedel siiski ohtlik, seda tänu suurele mopeedide ja mootorrataste arvule. Ilma suure kogemuseta kohalikest teedest/oludest on tegelikult targem autorooli mitte istuda.

Kontaktparkimine kui norm
Kui on tarvis valida keskmist statistilist Euroopa autojuhti siis see on kindlasti prantslane - eeskirju rikub minimaalselt, mõned ehk sõidavad vaid liiga aeglaselt, teised vastupidi. Kõige tähelepanuväärseim prantsuse autojuhtide omadus on niinimetatud kontaktparkimine, sellepärast ei tee siinmail kraabitud uksed ja stanged kellelegi muret. Ning prantslased ei oleks muidugi prantslased, kui nad ei istuks rooli ka pärast väikese veiniklaasi nautimist.

Roolis alates 14 aastaselt
USA autojuhid on suurel määral väga distsiplineeritud, kuid suured vahemaad asulate vahel võivad muuta autojuhi ettevaatamatuks. USA eripära - väga tihti näeme suure maastikuauto roolis peent ja habrast daami. Paljudes osariikides väljastatakse juhilube alates 16 aasta vanuselt, kuid näiteks Dakotas võib saada load isegi alates 14 aastaselt.

Alati tasub meeles pidada - kui meile tundub mujal maailmas olev sõidukultuur omapärane, siis välismaalased võivad imestada omakorda meie üle, sellepärast tasub järgida liikluseeskirju, olla salliv ja mõistev ka kodus, oma riigi teedel.