Täiesti juhuslikult ilmus veebimeedia rambivalgusesse disainer Jae Min Limi pakutud ergonoomiline ülekäiguradade projekt. Tema nägemuses pole see nn. sebra mitte kandiline triibuline ristkülik, vaid seda piiritleb ristmiku keskosa suunalt sirge, vastasküljelt aga mugavasti kaarjas külg.

Taoline liblikatiib annab inimesele võimaluse oma linnas liikumise juures ebaloomulikku nurklikkust täiesti legaalselt vähendada. Miks peaks liikuma ülekäigurajale, sooritama 90-kraadise pöörde ja tegema teise sama konkreetse manöövri teisel pool tänavat kui kogu trajektoor võiks olla hoopis siugjam?

Ergonoomilisemat ülekäigurada toidaks piesoelektriline paneelistik tänavas

Pealegi oleks sõidukid sunnitud jalakäijate teest palju kaugemal seisma jääma ning kindlasti väheneks inimeste ja autode kokkupõrke oht. Lisaks vormile unistab Jae Min Lim ka sellest, et trotuaaridesse ehitatud piesoelektrilised energiakogujad illumineerivad ülekäigurajad vastavalt täielikult punaseks ja roheliseks, et neile sammu seadma asuval linnakodanikul ei tekiks kunagi kahetimõistmisi ning jalg jääks ehk veripunasena hõõguvale vöötrajale tõstmatagi.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!