Eelmise nädala lõpus avaldatud blogipostis ütles Tesla, et mees eiras vahetult enne õnnetust auto saadetud hoiatusi.

Wired kirjutab, et auto oli juhile edastanud mitmeid visuaalseid ja ühe helialarmi, kuid kuus sekundit enne kokkupõrget ei olnud Huangi käed siiski roolil. Ettevõte ütles, et viis sekundit enne betoonpiirdele otsa sõitmist oli auto sellest 150 meetri kaugusel ning piire pidi olema igasuguste takistusteta mehe vaateväljas. Kuid sõiduki logid näitavad, et Huang ei võtnud kokkupõrke vältimiseks midagi ette.

Auto võimete piir võib segaseks jääda

Ettevõte rõhutas avalduses, et ka autopiloodi peal pole Tesla autod täielikult isejuhtivad, vaid rooli taga istuv inimene peab olema valmis olukorra üle kontrolli haarama, kui juhtub midagi sellist, millega masin hakkama ei saa.

The New York Timesis kommenteeris Garnteri analüütik ja isejuhtivusspetsialist Mike Ramsey, et just see ähmane joon täieliku isejuhtivuse ja poolautonoomsuse vahel inimeste valvsuse uinutabki. "Arvan, et Tesla Autopilotit ootavad ees fundamentaalsed muudatused," ütles ta. "Süsteem petab inimest autos mõtlema, et autopiloodi võimekus on suurem, kui see tegelikult on. See ei ole autonoomne süsteem. See ei ole käed-lahti-süsteem. Aga inimesed kasutavad seda nii ja see töötab hästi - kuni ühel hetkel see äkki enam ei tööta."

Tesla ütles veel, et nad pole kunagi varem ühelgi Model Xil näinud sedavõrd tõsiseid kahjustusi. Ettevõte lisas, et põhjus, miks auto nii tugevaid purustusi sai, oli selles, et betoonpiirdel puudusid põrkeleevendid, mis oleksid kokkupõrke raskusastet vähendanud. Need leevendid olid küll piirdelvarem olemas olnud, kuid need olid eelmises avariis purunenud ning jäänud asendamata.

Tehnoloogia pärast ei pea muretsema

Ühtlasi öeldi, et autopilooditehnoloogia ohutuse pärast ei ole põhjust muretseda: "Enam kui aasta tagasi leidis USA valitsus, et meie esimene versioon Autopilotist vähendas avariisid 40 protsendi võrra," ütles Tesla.

Kuid küsimus, miks auto otsustas üleüldse piirdele otsa sõita, jäi vastuseta.

Surmaga lõppenud õnnetus toimus samal nädalal, mille alguses leidis aset teine isejuhtiva autoga seotud tragöödia - see oli 19. märtsil, kui Tempes Arizonas Uberi isejuhtiv Volvo teed ületanud jalakäija surnuks sõitis.

Ka 2016. aastal juhtus USA-s Floridas surmaga lõppenud õnnetus, milles oli osaliseks autopiloodil Tesla. Mullu jaanuaris aga lõpetati selle juhtumi uurimine, kuna leiti, et selle põhjustajaks polnud "turvalisusega seotud defekt."