Tilk õli teel aga polegi nii tühine asi kui tundub – pikapeale lõhub see teekatet ning lammutab looduskooslusi, kirjutab Accelerista.com.

“Otseselt sõitmist ju ei sega, kui auto natukene lekib...” “Mis need paar tilka ikka ära ei ole, see on nii vähe” – küllap olete kuulnud ja ehk isegi mõelnud. Tilk õli, no mis see ikka teeb! Nii võib mõelda vaid inimene, kes tervikpilti ei näe.

Autohuviliste foorumites on õlileketest palju juttu – näiteks vanemate V6 ja V8 mootoriga Audide kontekstis.

Reeglina peetakse seda tühiseks probleemiks ning lausa paratamatuseks. Põhjendatakse ka, et mootorite tüüpviga. Mõõdukas vedelike lekkimine on foorumites pööratud lausa naljaks – mu auto ei leki, see märgistab territooriumi!

Tervikuna on tegu aga liblikaefektiga või lumepalli sündroomiga – täna tilk siin, homme seal ja ülehomme on laigust saanud loik, teekattesse ilmunud auk ning kümmekond väikelooma jätnud reostuse tõttu oma elu.

PIGEM VANADE AUTODE PROBLEEM?

Tehnoülevaatus.ee omaniku Erik Tederi hinnangul erinevate vedelike lekked statistiliselt väga tõsine mure ei ole, kuid tõdeb ka, et eks ülevaatuseks tehaksegi autod enam-vähem puhtaks ja korda.

Eesti autopargi vanus koos arvelt mahavõtmata tuhandete romudega on AMTELI andmetel 13 aastat. Kui register korrastada, selgub ilmselt, et tegelikult on see number mõnevõrra väiksem. Vanemate autode hulk liikluses järjepidevalt kahanebki.

Aga pilt saab kirjum otsesõnu kui vaadata ristmike või kasvõi kaubanduskeskuste parklate teekatet. Kõikjal on näha tumedaid mälestusi autodest, mis on oma õliloike siristanud, kuhu juhtub.