Transpordiminister Chris Graylingi sõnul on välja pakutud määruse eesmärk parandada õhukvaliteeti sellistes kohtades, kus sõidukid seisavad, näiteks koolide ees, taksopeatustes ja bussijaamades.

Kuigi ka praeguseni on võimudel teoreetiliselt olnud õigus selliseid masinaid trahvida, siis trahvid on ametnike sõnul olnud siiani liiga väikesed, et inimesi oma käitumist muutma panna. Tavatrahv on sellise käitumise eest olnud praeguseni 20 naelsterlingit, mis korduva rikkumise puhul tõuseks 80 naelani.

Tulevikus tõuseks trahvimäär aga hüppeliselt - tavatrahv oleks koheselt 100 naela, mis korduva rikkumise puhul võiks veelgi tõusta. Hetkel pole aga trahvimäärad veel kindlad ning need täpsustuvad edasiste läbirääkimiste käigus.

Selleks, et probleemiga tegeleda, võtaks kohalikud omavalitsused praeguse kava järgi tööle eraldi inimesed, kes esialgu inimesega räägiks ning tal mootori välja lülitada paluks. Kui inimene keeldub mootorit välja lülitamast, võibki teda trahv ähvardada.

"Meie eesmärk on takistada töötava mootoriga juhte meie keskkonda saastamast, seda eriti koolide ümbruses, kus meie lapsed seda mürgist õhku sisse hingavad," ütles Grayling. "See on hea võimalus vähendada saastet, keskkonnakahju ning säästa meie tervist," sõnas ta.

Ühendkuningriigi võimud on ka varasemalt väga jõuliselt sisepõlemismootoriga autode vastu võidelnud. Näiteks kehtestati Londonis selle aasta alguses ultramadal heitmetsoon (ULEZ), mis peaks suunama inimesi elektriautode ja hübriidide poole, kuna sisepõlemismootoriga autoga tuleb sinna sisenemise eest maksta. Samuti on Londoni kesklinnas juba pikka aega ummikumaks, mis samuti peaks kesklinna õhu puhtana hoidma.