Nõukogude ajal toodeti “uazikuid” nii kiirabi-, meditsiini- kui ka veterinaarabiautodeks, kuid vahepealsel ajal ei ole UAZ (Uljanovski autotehas) tehas Venemaal selles valdkonnas suuri tegusid teinud. Kuigi nende nelikveolised kiirabid oleks suure riigi eri piirkondades kindlasti paremad teiste tootjate enamasti kaubikutel põhinevatest “pehmodest”, kirjutab Accelerista.com.

Nõudlus vastava varustusega kiirabiautode järele on aga suur ja juba 2017. aastal alustas UAZ Profi mudeli põhjale kiirabiautode prototüüpide ehitamist. Reanimobiil on veel samm edasi spetssõidukite loomisel.

Tulenevalt hetkeolukorrast, sai tehas nüüd Venemaa majandus- ja kaubandusministeeriumilt suure tellimuse nende autode tootmiseks ja piirkondadesse kohale toimetamiseks.

UAZi pressiteenistuse teatel on leping tehase ning ministeeriumi vahel seotud nn föderaalse programmiga, mis peab tagama uute koroonaviiruse juhtude tekkimise piiramise ja epideemia vähenemise.

Selline reanimobiili versioon kuulub klassi C, mis tähendab, et tegemist on intensiivravi võimalustega ning eriti raskete haigete transportimiseks mõeldud masinaga.

UAZ Profi põhjale on ehitatud moodulitest karkassiga blokk mis kaitseb õhu kaudu saaste levimist ja samuti on masin varustatud moodsaima meditsiinitehnikaga, k.a. elustamisvahenditega.

UAZ Profi tehniline standard jäi samaks: jõuajamiks on 2,7-liitrine bensiinimootor, millel võimsust kuni 150 hj, autol on mehhaaniline ülekandesüsteem ning nelikvedu.

Uute reanimobiilide tootmine algas 13. aprillil Uljanovski tehases. Esimene partii tellitud 132-st spetssõidukist peavad valmis olema selle aasta mais.

Wroom.ru portaal on teatanud veel ühest „uuest vingest automudelist“, mis põhineb UAZ Kargo mudelil ning vastab nende klientide vajadustele, kellele meeldib autoelamuga ringi reisida.

Uue sõiduki valmimist saab jälgida portaalist ja olla esimeste tellijate seas niipea, kui liin käima läheb – kuid enne uhke matkasõiduki tootmist on prioriteediks loomulikult kiirabiautod.