Kütust tarbib auto 4,7 liitrit sajale, mis on esimese põlvkonna omast veerandi võrra parem näitaja, teisest Priusest aga tegelikult vaid kübeke kõvem tulemus. See pisike kütuse kokkuhoid saavutati aerodünaamilisema kerekuju, uue hübriidajami ja uue sisepõlemismootori kasutuselevõtuga.

Õhutakistustegur langes 0,26 pealt 0,25-le. Katuse kõrgeim punkt nihutati nelja tolli võrra tahapoole, mis tagaski autokerele laugema kuju ning pakub ühtlasi tagaistmel reisijaile rohkem pearuumi. Tavalampidest säästlikumad LEDid on millegipärast lisavarustuses, aga hea, et need sealgi on.

Ka kolmanda põlvkonna Priusel on sama põhiprobleem, mis eelmistel — see ei näe sugugi tulevikuline välja, pole absoluutselt futuristlik ning mõjub esteetiliselt endiselt tolle staatusesümboli soetanuile otsekui karistus. Prius ei kasuta ikka veel ära potentsiaali olla eesrindlik igas mõttes, mis ei tähenda, et tuleks olla šokeeriv.

Prius ei edasta millegagi, et tegu on tehnoloogiliselt justkui eesrindliku aparaadiga. Pigem jääb mulje, et seda veetakse üldse hobusega ringi. Paraku on Honda Insight, üks Priuse otsene konkurent, läinud Toyota sisse tallatud rada mööda ning on otsekui enda küüraka esiisa suust kukkunud.

Uue Priuse lisavarustuses on päikesepaneelidest katus, mis toidab salongi ventilatsioonisüsteemi, mis tagab puhta õhu ka parklasse paigutatud autos. Nii kaob vajadus päikese käes praadinud autosse sisenedes kohe konditsioneeri kallale minna, kuna Prius on end kõik see aeg iseseisvalt tuulutanud.

Sisepõlemismootoriks on nüüdsest 1,8-liitrine 4-silindriline 98-hobujõuline jõuallikas. See on küll suur edasiminek, kuna seni oli kasutusel pooleteiseliitrine agregaat, mis pigistas välja vaid 70 hj. Uus hübriidsüsteem oskab korjata energiat ka kuuma väljalasketorustiku küljest. Akude pakk on aga sama, mis praegusel Priusel.

Kiirendusnäitaja on langenud veidi alla 10 sekundi, mis on tänasest 0,7 sekundit väledam tulemus. Seni sai valida tavalise ja puhtalt elektrilise liikumisviisi vahel, millest viimasel juhul oli autol jaksu vaid mõne versta läbimiseks. Nüüd on menüüs ka valik power!

Auto mõõtmed ei suurenenud, ent salongis on Toyota sõnul 142 liitri võrra rohkem avarust. Kaasaegsest tehnoloogiast on uuele Priusele jõudnud avariiennetussüsteem, sõidureahoidja, arukas parkimisabi jms.

Mullu müüdi USAs 160 000 Priust. Uusi selliseid kavatsetakse vaatamata maakera tabanud olukorrale turustada seal 20 000 võrra enamgi. USAs ja Jaapanis saab uut hübriidi osta alates kevadest.