Raporti koostaja Valde Mikkonen on uurinud ennekõike ahelavariide põhjuseid ja kinnitab, et nende ennetamiseks tuleb tõsisemalt vaeva näha. On vaid aja küsimus, kui mõne tõsisema hiigelavariini jõutakse.

Ettepanekuks on see, et kui kuskil peaks algama paduvihm, tuleks kogu rekkaliiklus seisma panna, ja sõiduautode liiklus suunataks turvaautode taha. Turvaauto eesmärk oleks sisuliselt sama kui vormel ühe võidusõitudes, ehk siis rahustada tema taha reastuvate autode liiklust. Ka väidab Mikkonen, et USA-s on mitmes osariigis suure uduga samasugust asja ka katsetatud. Juhtidele teatatakse piirkonnas kehtiv tippkiirus ja autojuhid ka järgivad seda.

Probleemiks on küll see, et tavaliikluses pole neid turvaautosid tingimata nii kiiresti võimalik mobiliseerida kui võidusõitude ajal. Kogu aasta ringi neid stardivalmis hoida on ülimalt kulukas.

Soome teedel juhtub aastas keskmiselt 2000 kuni 2500 ahelavariid, kus osaleb kolm või enam autot. Avariisid kus osaleb üheksa või enam autot, juhtub aastas paarkümmend.