Tulevikutankla: 15 minutit laadimist ja ohtralt söömist

 (60)
Foto: Taavi Sepp

Klassikalised kütusetanklad peavad elektriautode ajastu lävel hakkama ümber vaatama oma seniseid tegevusmalle ning mõtlema sellele, mida pakkuda inimestele ajal, mil nende autod laadivad.

Norras on tänaseks olemas juba esimesed kütusepumpadeta Circle K tanklad, milles ainult elektriautosid laadida saabki. Circle K Eesti juht Kai Realo sõnul on kontsernil seeläbi esimesed kogemused käes.

„Praegusel hetkel meie kolleegid Norras on ikkagi väga selgelt aru saanud, et keskmine aeg, mida laadimisele kulutatakse, jääb sinna 10-15-20 minuti vahemikku. See on see aeg, mille jooksul üritatakse ülikiirlaadijatega vurts kätte saada ja edasi vurada," rääkis Kai Realo neljapäeval Volkswageni korraldatud vestlusringis.

Ta andis ka oma nägemuse, mis selle laadimise ajal tanklates toimuma saab.

„Selle aja sees: mis toimub, on ohtralt söömist. Süüakse pikemalt, süüakse rohkem, loodetavasti mitte rasvasemalt. Kindlasti tuleb pikemas perspektiivis juurde igasuguseid teenuseid, mis aitavad inimestel aega veeta," rääkis Realo.

Kai Realo sõul tuleb rahvale tanklas pakkuda tulevikus toitu ja meelelahutust.

„Ma ei ütle, et me oleme valmis vabaõhukino tegemiseks - senikaua, kuni laed, vaatad suurelt ekraanilt mingit filmi -, aga kindlasti tuleb mõelda sellele, kuidas veeta aeg, mis inimesel 10-15 minutit laadimisele kulub."

Laadimisvõrgustikku pidava Eleporti juhi Raul Potisepa ennustuse kohaselt on Eestis 2030. aastaks 100 000 elektriautot, mis on täiselektrilised või püstikhübriidid. Ta arvas, et korterelamute juurde laadimispunktide rajamise otsustusõigus tuleb tulevikku silmas pidades korteriühistutelt ära võtta ja anda kohalike omavalitsuste pädevusse.