Tulevikukütus on kange kokteil bensiinist ja diislist!

 (18)
Bensiini ja diislit ootab tulevikus glamuurne ühiselu
Bensiini ja diislit ootab tulevikus glamuurne ühiseluAFP/Scanpix

Kellele bena, kellele disla – mõlemal on omad head ja vead. Wisconsini ülikooli teadlased üritavad aga luua mootorit, mis põletaks nende segu, doseerides ühte silindreisse vastavalt vajadusele pidevalt muutuvat naftasaaduste kokteili.

Siililegi selge, et igasuguste vedelike segamini joomine tõmbab korraks tempo üles, ent niidab ka peagi jalad alt. Wisconsini teadlased mõtlevad, kuidas teha sisepõlemismootor selliseks, et see vaid taolise värvilise kokteili peal elada suudakski.

Diisel põleb jahedamalt, pakub väänet madalamatel pööretel, bensiin teeb kõike vastupidi. Vastavalt olukorrale saab aga uurijate sõnul segada jooksvalt alati ideaalse vedeliku, mis muudaks mootori igas situatsioonis ja igal ajahetkel kõige efektiivsemaks ning samas ökonoomsemaks.

Taolise kiirreageerimiskokteili komponentide parima suhte arvutab välja auto pardaraal, et aine agregaadile kõige kõvemini sarve hakkaks, paiskamata samas välja musta suitsu ning eritamata tohutult soojusenergiat. Sõidukeil peaks olema sel juhul muidugi mõlema kütuse jaoks eraldi paak, ent kui nende segu kulub nii koguni 20 % vähem ning temperatuuri kütmise peale kulub 53 % vähem energiat, pole see detail enam sugugi nii ebamugav.

Karmi koormat kandes pritsitakse põlemiskambreisse 85 % bensiini ja 15 % diislit. Normaalsetes tingimustes on kogused umbes võrdsed, vahendab Science Daily Wisconsini ülikooli dr. Rolf Reitzi seletusi. Eriti uhke oleks veel bendiislit tarbivast mootorist ja elektrilisest jõuallikast koosnev hübriid.

Jahedaid mojito-klaase võib niisiis tõsta kõvasti madalama kütusekulu, oluliselt väiksema soojusenergia kao ning naftasaaduste efektiivsema põlemise ja seega vähema planeeditahmamise terviseks. Cheers!