Üks kõrgem BMW esindaja olevat seda projekti nimetanud „läbimurdeks keskkonnasõbralike superautode alal“. Tegemist olevat „puristliku kaheistmelisega, mis kasutab BMW kõiki viimaseid tehnoloogilisi lahendusi ning teadmisi kergete autode ehitamisest“.

Loomulikult, milleks leppida vähemaga. Lisaks sellele saab M1st kindlasti ka BMW Efficient Dynamics programmi lipulaev. Kasutusele lubatakse võtta otsesissepritse, regeneratiivsed pidurid ja stop-strart süsteem.

Uue M1 rivaalideks on Audi R8 ja arenduses olev Mercedes-Benz SLC. M1 hakkab näitama analoogset võimu ja minekut, ent selle kütusekulu ja CO2 emissioon peavad jääma ühe keskmise 5-seeria tasemele. Mootoriks on kõige tõenäolisemalt kahe turboga 3.0 V6 bensiinimootor, mis paigutatakse auto keskele.