Toyota vesinikbussid võtavad üle Tōkyō linnaliinid ja kui vaja, siis ka elektritootmise

 (26)
Toyota vesinikbussid võtavad üle Tōkyō linnaliinid ja kui vaja, siis ka elektritootmise
accelerista.com

Toyota & Hino Motors on valmis ehitanud 70-kohalise vesinikbussi, mis suudab vajadusel toimida varugeneraatorina. Esimesed kütuseelemendiga liinibussid teevad jubaTōkyōs proovisõite, 2017. aastal alustatakse Tōkyō linna Aichi prefektuuri bussipargi täielikku uuendamist ning üleminekut keskkonnasäästlikule vesinikkütusele.

Vahendab Accelerista

Toyota alustab kütuseelemendiga busside müüki aastal 2017. Enne 2020. aasta olümpiamänge peaks Tōkyōs ringi vurama vähemalt sada keskkonnasõbralikku linnaliinibussi.

Toyota innovaatiline vesinikbuss on 10.525 meetrit pikk, 2.49 meetrit lai ning see mahutab kuni 70 reisijat. Liinibussi kütusesüsteem tugineb Toyota Mirai jaoks loodud, kuid võimsamaks muudetud lahendusel, milles 600 liitrit suruvesinikku on mahutatud kaheksasse kõrgsurvepaaki. Bussil on kaks elektrimootorit ning kaks akupakki.

Nii on võimalik saavutada 235 kWh võimsust, mis võrdub umbes kolme Tesla Model S-ga, see aga omakorda tähendab, et katastroofiolukorras saab bussi kasutada energiaallikana.

Toyota on tegelnud oma Hino bussi- ja veokidivisjonis saastevabade vesinik-kütuseelemendil töötavate busside loomisega juba mõnda aega. Toyota on vesinik-kütuseelemendiga varustatud sõidukite arendamisel järjekindel, hoolimata sellest, et need on elektrisõidukitega võrreldes vähem tõhusad juhul, kui vesinikku genereeritakse vee ja elektri baasil.
Loe edasi siit