• Vaiksem, ökonoomsem ja parema juhitavusega
• Suurepärane kaheliitrine diiselmootor
• Hind alates 19 250 eurost

Nimetusest palju tähtsam on aga asjaolu, et Verso muutus paremaks nii sõiduomadustelt kui ka viimistluselt.

Ühtne firmastiil

Toyota kinnitusel võib silmaga näha umbes 60 % kõigist parendustest. Väljaspool autot tähendab see eelkõige Aurisega samas võtmes ninaosa koos kaheosalise iluvõre, suurema firmamärgi ja esituledesse ulatuva hõbeliistuga.

Toyota VersoKui veel mõne aasta eest ei leidunud erinevate Toyotade disainis just palju ühtmoodi elemente, siis nüüd püritakse sarnase stiilijoone poole kõigi mudelite juures. Sealjuures rõhutatakse eraldi, et tegemist on just nimelt ühtse stiiliga, mis mingil juhul ei tähenda, et kõik Toyotad peaksid edaspidi ühesugused hakkama välja nägema.

Aga tagasi Verso juurde. Küljejoon ning tagaosa on peaaegu identsed eelkäijaga, pisierinevusi leiab tagatulede ning –kaitseraua juures ning lisandunud on mõned hõbedased ehisliistud.

Sõitjateruumi materjalid muutusid samuti paremaks ega vääri nurinat, kuigi klassi tippude tasemest jääb pisut puudu. Endiselt saab Versot nii 5- kui ka 7-kohalisena, viimasel puhul muuseas võrdub istmete allaklappimisvõimaluste arv tervelt 32-ga.

Suurepärane diisel

Proovisõiduks pakuti kahte erinevat Versot – 1,8liitrine ottomootor kombinatsioonis CVT-automaatkastiga ning manuaalkastiga 2liitrine diisel. Esimene pakub küll lisamugavust käiguvahetuse arvelt, kuid on piisavalt jõuetu, et maanteel kiirendades juhti närviliselt vandesõnu loopima panna.

Diiselmootor seevastu sobib antud pereautole nagu valatult. Kuus käiku tähendaks nagu palju sahmimist käigukangiga, kuid tegelikkuses veab masin mõnusalt juba madalatel pööretel ja minekut jagub pea igal kiirusel. Arvude keeles kirjeldab olukorda 310 Nm 1600-2400 pöörde juures. Kütusekulugi vähenes võrreldes eelmise põlvkonnaga ligi 0,4 liitri jagu, olles nüüd 4,9 l /100 km.

Toyota usub, et nimetatud 2liitrine diisel saab Euroopa turgudel kõige populaarsemaks ja pole mingit põhjust kahelda selle arvamuse paikapidavuses. Ülejäänud versioonid – bensiinitoitel 1,6liitrine (132 hj), juba mainitud 1,8liitrine (147 hj) ning 2,2liitrine diisel (kahes erinevas seades – 150 ja 177 hj) on kiirteede tarvis kas lahjavõitu või siis hinna poolest kättesaamatumad.

Eestis stardivad uue Verso hinnad 19 250 eurost (1,6 Standard), kuid veidi parema varustuse ja suurema ottomootoriga 7-kohalise auto eest peab välja käima pisut alla 23 000 euro. Kiidetud 2liitrine diisel maksab veel umbes 1000 euro jagu rohkem.

Automaatkäigukasti saab lisaks proovisõidus olnud masinale ka 150-hj diiselmootorile, sel puhul pole enam tegemist astmeteta CVT-kastiga, vaid 6-käigulise traditsioonilise seadmega.

Näidikud endiselt armatuurlaua keskel

Nagu eespool mainitud, on kabiin iseenesest täitsa nägus, kuid üldhinnet kisuvad minu jaoks alla mõningad ohverdused ergonoomikas. Milleks muuks saab nimetada istmesoojenduse nuppude paiknemist keskmise käetoe all, kus nendeni pea võimatu küündida? Ilmselt ei jagunud selle funktsiooni tarvis keskkonsoolil normaalset kohta ja kuna soojendust tarvitab vaid murdosa uue Verso omanikest, siis löödi käega – ah, jumal temaga…

Eelkäijaga sarnaselt leiab Verso näidikuteploki mitte juhi eest, vaid armatuurlaua keskosast. Parema ülevaate huvides on see keeratud juhi poole ja kuna “kellad” asuvad ploki sügavuses, siis näiteks kiirust saab kõrvalistuja jälgida ainult kuni 80 km/h tunnikiiruseni. See annab võimaluse ka sõnaka pereliikmega kõrvalistmel näägutamist pelgamata omatahtsi tempot valida.