Toyota RAV4 teeb tõenäoliselt ka sel aastal Eestis puhta töö

 (38)
Toyota RAV4 teeb tõenäoliselt ka sel aastal Eestis puhta töö
Pixsell/Scanpix

Toyota, Škoda ja Renault on aastaid olnud eestlaste lemmik automargid ning koroonaaeg pole seda mitte kuidagi kõigutanud.

Eesti automüüjate ühenduse AMTEL teatel müüdi juunis Eestis ligi 600 uut sõiduautot rohkem kui mais ja ligi kaks korda enam kui aprillis, mis tähendab, et autoturg on hakanud pärast eriolukorda jõudsalt taastuma.

Automarkidest oli juunis populaarseim Toyota 284 autoga, järgnesid Škoda 250 ja KIA 150 müüdud sõiduautoga.

Toyota haaras kaks kõrgeimat kohta ka mudelite edetabelis - RAV4 läks kaubaks 134 ja Corollat 78. Kolmandat kohta jagasid 66 müüdud autoga kaks Škoda mudelit, Kodiaq ja Octavia.

Kui vaadata kogu jooksvat aastat, siis on RAV4 mudeleid müüdud Eestis juba 790. Teisel kohal on Renault Clio 543 ja kolmandal Toyota Corolla 502 müüdud masinaga.

RAV4 valik on võib olla isegi mõnevõrra üllatava, kuna tavamudelite puhul kipub kombineeriutd kütusekulu jääma 7,5 liitri kohta sajale kilomeetrile.

Uusi sõiduautosid kokku anti juunis klientidele üle 1602, mis jääb küll eelmise aasta juunikuu tulemusele alla 33,9%, aga langus oli siiski ligi kaks korda väiksem võrreldes aprilli ja mai numbritega. Esimese poolaastaga on Eestis müüdud kokku 9133 uut sõiduautot, mida 34,5% vähem võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.

AMTELi tegevjuht Arno Sillat ütles, et Eesti autoturg väljub vähehaaval kriisist.

Seotud lood:

„Trend on positiivne, paraku küll momendil veel põhiliselt eraisikute arvelt. Ettevõtted on seni oma parkide laiendamiste ja uuendamiste osas tagasihoidlikud, kuid see on erinevaid võimalikke tulevikustsenaariume arvestades ilmselt ka mõistlik," sõnas Sillat.

Uute sõiduautode osas domineerib tema sõnul endiselt bensiinimootoriga sõiduk, diiselmootorid on kaugem maas, kuid jõudsalt on kasvanud elektri- ja hübriidsõiduautode osakaal (juuni müügis 14%).

„Loomulikult on täiselektriliste autode müüki aidanud lükata riiki poolt jagatud müügitoetus, mille abil soetatud masinad vähehaaval klientideni jõuavad. Mõistlike ja rahulike arengustsenaariumide rakendumisel hakkab autoturg sügisel jõudma eelmise aasta numbritele lähedale, tõusma hakkab ka tööautode müük. Negatiivsuse aeg on loodetavasti läbi, nüüd oleme positiivsed!" lisas ta.

Segmentidest oli juunis jätkuvalt suurim osakaal keskmistel maasturitel, mis moodustasid 29,2% kõigist müüdud uutest sõiduautodest. Teiseks enim eelistati väiksema keskklassi autosid (22,2%). Hübriidautosid müüdi 228, elektriautosid anti klientidele üle 25 ja CNG gaasiautosid 68.

Koroonaviiruse pandeemiast tingitud langus räsib aga jätkuvalt tarbesõidukite turgu ja juunis müüdi Eestis tarbesõidukeid 59,1% vähem kui eelmisel aastal. Esimese poolaasta tulemused näitavad 39,1% langust võrreldes möödunud aasta esimese kuue kuuga. Populaarsematest markidest moodustasid esikolmiku Citroen (58 sõidukit), Renault (49) ja Peugeot (31). Veokite segmendis oli edukaim Scania.