Konkreetselt käib jutt umbes 90 000 pisiautost Peugeot 107 ja Citroën C1. Mõlemaid toodetakse koos nende sõsarmudeliga Toyota Aygo Tšehhi vabariigis asuvas tehases, vahendab The Guardian. Kõigil neil on kasutusel see sama elektrooniline gaasipedaalikomplekt, mis meil 2,3 miljonil USAs ja 1,8 miljonil Euroopas tagasikutsumisele määratud Toyotal.

Üle maailma kutsub Toyota pedaalivahetusse 7,5 miljonit sõidukit. Kõnealused pedaalid tootsid valdavalt kaks firmat: CTS ja Denso. Ning senimaani pole veel ametlikku selgust, kas tegu on mehhaanilise või äkki hoopis elektroonilise, tarkvaraprobleemiga. Uus lahendus on aga juba töös ning osadel andmetel juba esindustesse ja hooldustesse teel.

Puhtalt gaasipedaaliprobleemidele lisandub veel miljoneid Toyotasid, mil pedaal jääb lihtsalt põrandamati taha kinni, sellest ka too suur üldnumber. Turuosa on Toyota selle jama peale kaotanud juba 21 miljardi dollari mastaabis.

Lisaks tuli eelmisel nädalal teade, et ka Honda kutsub 646 000 Fiti ehk Jazzi tagasi. Neil pole probleemiks pedaal, vaid elektriaknalüliti, mille lühistumisest võib tekkida tulekahju.