Toyota tootevalik katab Euroopas kõiki olulisemaid sektoreid, suurte maastikuautodega alustades ning “mina lähen” ehk Aygo pisiautoga lõpetades. 2020. aastal lisandub valikusse hetke hitt-toode, taskumaastur, mis põhineb Yarisel ja mille veoskeem on 4×4.

Selle järgi võib autot päris ausalt maasturiks nimetada. Olgu või väike, aga kui igalt poolt läbi läheb muretult, siis miks peaks (näiteks linnas elades ja maal suvitades) endale garaaži suure auto veeretama?

Spioonipiltide pealt on näha, et tegu on paraja ägedikuga. Põhikonkurentide seas (Eestis) on näiteks Škoda Kamiq, VW T-Cross, Renault Captur, Hyundai i20 Active Cross, Kia Stonic…

Nalja hakkab saama, sest siiani on Toyota oma mistahes kõikjalsõitjatega teised ruttu alla neelanud. Uustulnukal on Toyota uusim hübriidajam ning nutikas nelikvedu ehk teisisõnu suudab ühel teljel asuv elektrimootor kiirelt otsustada, kas punnida üksi või kutsuda teine telg ka tööle.

Lisaks tulevasele taskumaasturile teeb oma Euroopa-debüüdi uus Yaris, mille maailma-esmaesitlusel me kohal olime. Gazoo Racingu alal saab imetleda sama auto palju kurjemat GR-versiooni, mille saamisloos on oma roll olnud Tänaku Otil. Aga Gazoo juurde tuleme veel tagasi.

Genfis näeme esmakordselt Toyota RAV4 ülipopi linnadžiibi pistikhübriidi-versiooni ja arvata on, et selle täiselektriline sõiduraadius (sõltuvalt oludest umbes 50 km kindlasti) paneb mõnegi praeguse sisepõlemismootori-usku autosõbra häbelikult pistikut otsima. Sest idee poolest ju millestki loobuma ei pea, aga elektrit…saab peaaegu tasuta.

Ning siis on Mirai. See uus. Ilus nagu ime, ilma naljata. Sõidab vesinikul ja ajab torust välja õhku ja armastust ja natuke puhast vett. Kuna Eestis alles mõeldakse, mismoodi vesinikuautodesse suhtuda, jääb Mirai veel mõneks ajaks ilusaks unistuseks, õnneks siiski mitte nii kaugeks nagu Veenus. Vaid nii “umbes kolme aasta pärast räägime”- autoks.

Kui Mirai tundub täna veel kättesaamatuna, siis Toyota Gazoo Racingu ahvatlev väljapanek tekitab soovi veel enne “puhtaelektriliseks” muutumist osta üks vanamoodne sisepõletaja.

Lisaks mainitud GR Yarisele on kohal GR Supra 2.0, sportauto, mida iga endast lugupidav kollektsionäär juba vaikselt ihaldab, sest see auto läheb veel selle aastatuhande sees oi kui väga hinda.

Loomulikult saab Genfis näha ja katsuda – ja mine tea, ehk ka sisse istuda – Toyota uusimasse WRC Yarisesse ning proovida leida vastust küsimusele, kas Ott ja Martin ikka tegid õigesti kui Hyundaisse istusid. Fernando Alonso selle aasta Dakari ralli Hilux on ka kohal ja arvata, et mõni liivatera meenutab kapoti alla toimunut veel Genfiski.

Vaata otsestriimis

Kõik ei mahu marjamaale ning ei saa Genfi kohale lennata. Sestap on hea teada, et Toyota taskumaasturit esitletakse Genfi näituse 4. hallis 3. märtsil, Eesti aja järgi kell 12:15. Pressikonverentsi saab jälgida otse SIIT lingilt

Kui Toyota ekspositsioon on üle vaadatud, võiks seada sammud kõrvaoleva Lexuse väljapaneku juurde. Nimelt esitleb noobelmark esimest täiselektrilist linnadžiipi nagu tutvustatakse ka täiesti uusi tehnoloogiaid.

Genfi kohalesõitnud eestlasi võiksid huvitada veel ka Kia, Hyundai, Dacia, Renault ja muidugi VAGi näitusealad. On ka marke, mida ei tasu otsida, seekord on mitmed suured brändid loobunud näitusele tulemast.

Skandaalne lugu, aga tuleb harjuda, sest varsti ilmselt paneme kõik seltskondlikult VR prillid pähe ja surfame näitusel, mis eksisteerib ainult arvutis.

Päriselus jõuavad esimesed Toyota-uudised kohale juba suveks, nii, et kes Genfis näinud, võib hakata müüjailt uurima kas ja millal tellimusi vastu võtma hakatakse. See taskumaastur paistab tõesti paljulubav oma 4×4 minekuga. Lena on Genfis kohal ja siis saame kõigest täpsemalt teada.