Toyota juht: oleme kliendist võõrandunud

 (42)
Akio Toyoda katsub klientide usaldust taastada. Foto Yoshikazu Tsuno, AFP
Akio Toyoda katsub klientide usaldust taastada. Foto Yoshikazu Tsuno, AFP---

Maailma suurima autotootja pealik Akio Toyoda on viimasel ajal paistnud silma otsekoheste ja keerutamata väljaütlemistega. 2009. a. prognoosiks oli neil 10 miljonit sõidukit, müüakse aga tõenäoliselt vaid 7,3. Kõik see on ettevõttele tugeva jälje jätnud ja sunnib paljutki ümber mõtlema.

Toyota tooted on legendaarselt kvaliteetsed ja tehnoloogiliselt kõrgel tasemel, kuigi ehk veidi igavad. Maailma suurima autovalmistaja positsioon näitab, et nende pingutusi hinnatakse. Gigant pole aga kerge olla ning Toyoda mööniski äsjases intervjuus, et firma on vahepeal edulaine harjal ehk liiga bravuurikaks läinud ning on nüüd selle eest karistada saamas.

Majandusaasta kahjumiks ennustati küll 4,2 miljardit eurot, tulemas on aga vaid 3,4, ent siiski ei näe Toyoda, et nad oleks piisavalt pingutanud, vahendab Automotive News. „Toyota on paisunud liialt suureks ning oma kliendist kaugenenud," märgib ta. Firma optimismi õõnestab ka jeeni kurss ning hiljutine jama põrandamattidega USA turul, mis puudutas koguni 3,8 miljonit sõidukit.

Ettevõtte rajaja lapselaps on siiski veendunud, et Toyota ja klient muutuvad taas lähedasemateks ning nende sõidukid hakkavad rohkem inimeste vajadustele vastama. Kokkuvõttes jääb Toyoda mõtteid lugedes mulje, et kompanii on tõesti kerges edupohmeluses viibinud ning kinnitab enesele nüüd oma soovi inimestega paremini läbi saada. Taoline inimlik jutt võiks ju klientides taas usaldust tekitada küll.