2015. aastal esitletud pikapi kaheksas generatsioon on jõudnud oma elukaare keskmesse ja saamas uuendusi: muuhulgas siseneb Toyota oma kastikaga ametlikult seiklusautode sektsiooni, kus mitmed konkurendid on juba mõnda aega serveerinud pikapeid kui vabaajaautosid.

Toyota Hilux on seni olnud tunnustatud tööauto, karmide meeste karm kaaslane, mis saab igal pool hakkama – olgu rataste all kõrbeliiv või kivised mäed. Nelikveolisel versioonil on tonn kandevõimet ja sellele saab sabasse panna kuni 3,5 tonni haagist.

Uuenduskuuri käigus on auto sõiduomadusi veelgi täiustatud ja valikusse lisandub Invincible tippversioon, mis ongi mõeldud matkajatele, surfaritele, seiklejatele – kuigi ka varasemalt ei ole keegi pannud “kätt ette” Hiluxiga maade avastamisele, siis nüüd on asi ametlik: silmatorkava välimusega seiklusauto on siin!

Silmaga nähtavad muutused

Uuenenud Toyota Hilux on saanud teise näo: selle esiosa on varasemast laiema joonega välja joonistunud, aga kasutajatele teevad ilmselt rohkem rõõmu leed esi- ja tagatuled.

Valikusse on lisandunud uued tumedad 18-tollised kergmetallveljed ning uued kerevärvid – Emotional Red II ja Oxide Bronze.

Armatuuri näidikuplokk on uuenenud ja infolustisüsteemi kaasajastatud, keskkonsoolis on 8-tolline ekraan ning selle ümber lülitid. Apple CarPlay® ja Android Auto™ on olemas ja infolust senisest kiiremini reageeriv.

Lisavarustuse nimekiri on pikk: muuhulgas saab valida võtmeta sisenemise ja käivituse, navisüsteemi, parkimisandurid nii ette kui taha, automaatse kliimaseadme ja tippkvaliteedis JBL helisüsteemi. 12V pistikupesa, kaitsekaared ja lukustatav tagaluuk ning selle elektriline alumiiniumist rulookate kuuluvad ilmselt iga matkaja varustusse.

Uus võimsam jõuallikas

Hiluxi jõuallikate valikusse lisandus 204 hj* arendav 2,8-liitrine diiselmootor, mille pöördemoment on 500 Nm* ning “nullist sajani” vältab 10 sekundit.

Suurema mootoriga Hilux kiirendab 2,8 sekundit nobedamalt kui olemasolev 2,4-liitrine jõuallikas. Keskmine kütusekulu on 7,8 l/100 km* ja vastav CO2 heide 204 g/km*.

2,8-liitrist mootorit pakutakse Double Cab keretüübiga ja nii 6-käigulise käsi- kui automaatkäigukastiga koos nelikveoga.

Raamile ehitatud pikap

Toyota Hilux on üks vähestest raamile ehitatud autodest. Vedrustus ja roolisüsteem said uuenduse käigus veidi täiendusi, samuti häälestati esimesi ja tagumisi amortisaatoreid ja lehtvedrude konstruktsiooni. Paigaldatud on uued puksid, mis peaksid teekonarusi ja auke paremini summutama.

Nelikveole lisati elektrooniline abi, mis jäljendab piiratud libisemisega diferentsiaali toimimist tagaveorežiimis ja mootori tühikäigupöördeid langetati – 680 RPM varasema 850 RPM asemel. Stabiilsuskontroll VSC tehti ümber ja gaasipedaal on senisest erksam.

Invincible seiklusauto

Double Cabi saab edaspidi tellida Invincible seiklusauto versioonis: selle puhul on fookuses mugavus ja detailid, mille eesmärk on väljendada sõiduki võimekust.

Invincible-versiooni radiaatorivõre, esikaitseraud, karterikaitse, poritiivad, uste käepidemed, veljed ja tagaluuk on saanud ainuomase kujunduse.

Sõitjateruum vastab varustustasemele High ning pakub „musta metalliku” ja „musta kroomi” värvi ehisdetaile ja erilist näidikuplokki, kahevärvilisest perforeeritud nahast istmeid, esi- ja tagauste meeleoluvalgustust „Clear blue” ning isegi spetsiaalse kujustusega autovõtit.

*NEDC-mõõtemeetodil, ootamas lõplikku tüübikinnitust.

Esmakordselt 1968. aastal esitletud Hilux on aastate jooksul palju kordi demonstreerinud oma suurt võimekust, vallutades põhjapooluse, Islandi vulkaanid ja Antarktika ning võitnud 2019. aasta Dakari ralli.