Toyota C-HR: mitmeotstarbeline auto, mis toob tahes-tahtmata naeratuse suule

 (18)
Toyota C-HR: mitmeotstarbeline auto, mis toob tahes-tahtmata naeratuse suule
Foto: Andres Kruus

Värskenduskuuri käigus sai Toyota C-HR kupee-krossover kapoti alla uue 2-liitrise hübriidajami. Andres Kruus veendus proovisõidul, et C-HR on mitmekülgne sõiduvahend, mis teeb tuju heaks. Pagan seda teab, miks!

Toyota esinduse parklas ringi vaadates võtabsilme ees kirjuks – paremal kollane ja punane sportkupee Supra; vasakul valge-musta-punasekirju kurjaksaetud Yaris GRMN. Ja otse nina ees C-HR-id, mis erinevates toonides esinduse ette rivistatud. Ei mäletagi, millal Toyota mudelivalik viimati sedavõrd ergas oli.

Värskenduskuuri käigus kapoti alla uue 2-liitrise hübriidajami saanud C-HR on jätkuvalt hea valik nendele, kes ihkavad igavusest eemale: silmapaistev välisilme, suurepärane veermik ja sõiduomadused ning mitmeotstarbelisus. Uus ajam võimaldab senisest märgatavalt erksamat sõitu. Hind algab 18 800st eurost.

C-HR: kas pikamaasõiduk või kompakt?

Üldiselt peaks kehtima reegel – kui autoga reisile minna, siis juba suurega. Pikk teljevahe, avar sõitjate- ja arvestatav pagasiruum on reisiauto tavapärased kriteeriumid. C-HRi kupeelik langev katusejoon, pisikesed tagaaknad ei tekita peale vaadates mõtet, et siin on reisiselli parim kaaslane.

Istud juhiistmele – must lagi rõhutab veelgi kupeelikkust ja viib mõtte pigem sportautode maailma. Kuid ei, midagi siin ei klapi – sõitjateruumis ei ole kitsas.

Seotud lood:

Kõrgem isteasend on hea: ei teki tunnet, nagu istuksid asfaldil, talvine hall pilvemüts peas. Tihked istmed, kompaktne kokpit ja parem vaade muudavad C-HR kookoniks, kus on mõnus ja turvaline tunne sõita ka 180+ kiirustel.

Jah just. Proovitud. Veel ammu enne jõule oli meie kahepealisel reisiseltskonnal võimalus proovida mudeliuuenduse eelset C-HR-i. Tegime sellega kahenädalase ja 7000- kilomeetrise proovi Eestist Põhja-Itaalia mägedesse (kui seal veel viirust polnud!) ning sealt edasi Prantsuse Rivierasse.

Kahele on C-HR täpselt paras. Ka kolmele, sest pakkusime teel küüti ka kaasreisijale. Tagaistmel sõitja jaoks on pilt lihtne: kui ei viitsi tuuleklaasist ümbrust vaadata, võib nutifoni jõllitada. Suured akvaariumilaadsed tagaaknad on „so seitsmekümnendad“ ju!

Toona enne reisi arutasime, mida võiks oodata täislastis hübriidi kütusekulust kiirteedel või mägedes. Kulusid pärast kokku lüües saime keskmiseks mõõdetud kütusekuluks 5,5 liitrit 100/km kohta.

Hoidsime suurema autoga võrreldes kütusekulult kokku umbes 300 eurot. Sealjuures oli sõiduk ju täislastis – minnes kohvrid, tagasisõidul lisaks arvestatavas koguses joovastavaid viinamarjajooke, sõbra ürdiaiast nopitud päikesekuivi maitsetaimi, ja muud head-paremat.

Niisiis tõestas C-HR end vaieldamatu reisiautona. Ja mitte mingi säästukana vaid täiesti praktilise reisikaaslasena. Kel siiski mure oma kraami autosse mahutamisega, on katusele võimalik lisaks raam ja sellele boks lisada.

Vaata pilte ja loe edasi SIIT