Haruldaste muldmetallide poolest on Hiina monopolilähedases seisundis, tootes ligi 95% müüdavast kogusest. Riik on eksporti piirata püüdnud, tuues põhjenduseks ressursside otsalõppemise ja keskkonnaohud, kuid samas on selline tegevus tooraine hinna kõrgele viinud, tekitades ärevust ettevõtetes, mille tootmisprotsessides neid metalle kasutatakse, vahendab Äripäev Online Reutersi uudist.

Nüüd on aga üks neist ettevõtetest, maailma suurim kütust säästvate hübriidautode tootja Toyota mõelnud välja viisi, kuidas saada hakkama muldmetalle kasutamata. Ettevõtte hinnangul ollakse valmis uue tehnoloogiaga turule tulema umbes kahe aasta pärast, juhul kui haruldaste muldmetallide hinnad ei lange.

Haruldasi muldmetalle kasutatakse hübriid- ja elektriauto mootori sees olevates magnetites ja nõudlus nende metallide suhtes on aina kasvamas, sest keskkonnasäästlikud autod muutuvad järjest populaarsemaks.