TopGear Eesti uus number: Nissani pikk tee Le Mansi


Nissan GT-R LM
Nissan GT-R LMFoto: Richard Pardon, TopGear Eesti

Top Gearil avanes ainsana võimalus vaadata, kuidas valmib Nissani erakordne Le Mansi võistlusauto. 1250 hj ja esivedu – ambitsioonikas kindlasti, kuid kas ka põhjendatud?

Ilmub ajakirja TopGear Eesti uues numbris

Kell on 6 hommikul ühes Ameerika kirdeosas paikneva Hampton Inni hotelli hommikusöögilauas. Kaerahelbeputru lauale toov sõbralik keskealine naine on uudishimulik. „Kas te olete koos nende võidusõitjatega?“ Vastan, et olen.

„Mis asju tee siinkandis ajate?“ Püüame uut võidusõiduautot tööle saada, selgitan. Otsustan jätta rääkimata hoorattaga hübriidsüsteemi ja esiveolist veoskeemi puudutavad keerulised detailid. Soovin, et ta ei unustaks tegelda kaerahelbepudruga.

„Aga teid on nii palju.“ Tunnistan, et on tõesti. Eelmisel õhtul lugesin koosolekul kokku 20 inseneri ja kümme mehaanikut.

„Mitu autot teil siis kokku on?“ Ainult üks, vastan ma. Naine tardub arusaamatuses soolasambaks. Hetke pärast vangutab ta vaid pead ja eemaldub.

Ausalt öeldes olen siin minagi veetnud üksjagu aega mõistmatult pead vangutades. See Nissan GT-R LM on sellel hooajal Le Mansi kestussõidul osalev uus võistlusauto ning midagi sellist pole keegi kunagi varem näinud.

Seotud lood:

Mina siiski olen. Päev enne väljalendu seisis mootorita näituseauto meie telestuudios. Ta ei pidanud seal olema, ta oleks pidanud olema juba teel Ameerikasse. Auto oli viidud juba Heathrow' lennuväljale, kui veofirma teatas, et saadetis on kolm tolli liiga pikk ega mahu lennuki kaubalaadimisalusele.

Nissan GT-R LM Foto: Richard Pardon, TopGear Eesti

Nissani jaoks oli tegemist piirsituatsiooniga, kus katastroof oli juba käega katsuda. Meile andis see äpardus aga võimaluse pool päeva autoga tutvuda ja toppida oma nina sinna, kuhu see vähegi mahub. Mina leidsin loodetud vastuste asemel hoopis seljatäie uusi küsimusi.

Nüüd on mul lootus nendele vastused saada. Kõigile küsimustele. Sest seda projekti puudutav Nissani strateegia on ainulaadne. Ei mingit salastatust. Nad jagavad kogu infot. Millestki sellisest pole keegi varem kuulnudki. Eelmise aasta lõpus sõitsin BMW DTM-i autoga ning meil ei lubatud pildistada kokpiti alumist poolt, uste sisekülgi ega võtta kaadreid auto tagaosast suunaga alt üles.

Kelle jalad paistavad autot läbivast õhukanalist? Mispärast on üle 1000 hj arendav võistlusauto järsku ... esiveoline? Ja mis imeloom on MEHAANILINE hübriid? Seda kõike saad lugeda Top Gear Eesti aprillinumbrist!

VEEL VÄRSKES TOP GEARIS:

  • Richard Hammond ja uus Mazda MX-5. Kellelgi käänatakse katus maha, keegi viiakse sõitma ning keegi naeratab – laialt ja lakkamatult.
  • • Ta on tagasi. Kõige ägedam Ford Focus, mida maamunalt leida võib. See on nelikveoline üle 300 hj arendav RS – luukpära otse taevast.
  • • Saarmale sarnanev papi näitab meile ülestõstetud pöidlaid. Ta pole kindlasti ainus, kellele meeldib see kahe turbokompressoriga varustatud Mercedes-AMG C63.
  • • Kodukootud „Bätmobiil“ – uudistame üht Eesti põnevaima välimusega võistlusautot, mis driftis tahmaseid poognaid maha joonistab.
  • BMW M4 vastu astub Top Geari ringrajal Lexus RC F – kes kellestki neist on Mercedese uuele tsee-kuuekümnekolmele vastast?
  • • Meie garaažis paneb jala maha uus 441 hj arendav Ford Mustang GT. Jõuallikas võib tekitada sõltuvust.