MB EOS võiks paikneda sama hästi maailma kõige koledamate autode nimistus, ent supersõiduki arendajate selgitusi mööda tulenes taoline välimus aerodünaamilistest kaalutlustest, kirjutab Diseno-Art. Vaid tonn kaaluv ning enam kui 500 hj arendava V8’ga unistus pidi liikuma enam kui 320 km/h, ent jäigi aastasse 2006, mil see loodi, pidama.

Bizzarini GTS 4.4 on tõesti bizarre ehk imelik, otsekui välja venitatud ja valguma hakkav Ferrari. 2005. a. Genfi näitusel demonstreeritud 4,4-liitrise V8’ga pidi jõutama kiiruseni 330 km/h. 100 km/h pidi tulema kätte vaid nelja sekundiga. Tänaseni pole aga autot seeriasse sõidutatud.

Hea lugeja – milline on sinu meelest kõige põnevam autoprojekt, mis kahjuks ajalukku jäänud? Kirjuta sellest kommentaariumis!

Kurb lugu on ka autokesega, millel nimeks McRae R4. Sellest pidi saama esimene täielikult rallilegend Colin McRae’ juhendamisel arendatud sportauto. Projekt jäi soiku, kuna McRae hukkus 2007. a. helikopteriõnnetuses. Kavas oli 2,5-liitrisest neljasilindrilisest pumbata välja 350 hj, mis oleks nelikveolisele väikeautole andnud tõelised superauto, õigemini WRC masina omadused.

Ka Freestream T1 viibib tänini täielikus vabaduses, kuna pole nimena kasutust leidnud. Küll aga teame seda sama vormellikku autot nime all Caparo T1 ning teame ka, kui võimekas ja hirmus see masin on.

Gigliato Aerosa oli Gigliato Design’i ambitsioonikas projekt. Selle mootor pärines Fordilt, üldprojekt Lamborghinilt, autot oli plaanis ehitada Inglismaal, ent müüa hoopis Jaapani tänavaile. Kõik need plaanid jooksid aga umbe. 1997. a. sündinud idee kohaselt oli plaanis sõita kuni 260 km/h ja seda 4,6-liitrise 309 hj V8 abiga.

Taas üks huvitava itaaliakeelse nimega objekt on Jiotto Caspita, mida meie silmad seeriasõidukina ei näe. Juba 1980ndate lõpul käima lükatud projekt nägi ette vormel ühest võetud V10 mootorit, ent kõigele sellele vaatamata jäid 1993. a. ka need unistused soiku tänu majanduslangusele.

Veel itaaliapäraseid sahtlisse jäänud eksoote? Laboratorio BEBI Quercianella pidi olema tegelikult hoopis Rootsis ehitatav kättesaadava hinnaga superauto. Paraku kujunes ühe auto hinnaks ikkagi 270.000.- dollarit, mida ei saa ka superautode seas kuidagi soodsaks pidada. 2,4 V8 taganuvat 300 km/h ning 0-100 km/h vaid 3 sekundiga.

Carver One on kindlasti meelest Top Gearist ja teistestki autosaadetest, kus selle kolmerattalise kallutatava sõiduvahendiga ringi tiirutati. Mõned Carver One’id jõudsid ka 2006. a. klientideni, ent kohe peale seda sattus ettevõte raskustesse ning oli sunnitud pillid kotti panema. 2009. aastaks oligi kahjuks kaputt. Ehk võtab keegi Carveri siiski taaselustada, sest niisugust sõidulõbu pakkuvaid masinaid vajavad inimesed ju kindlasti!

Hispaaniast pole just suurepäraseid superautosid tulnud ning Sunred SR08 ei suutnud ka pretsedenti luua. Kavas oli võtta osa FIA GT1 ringrajasarjast ning ehitada ka kümme tänavakõlbulikku modifikatsiooni, ent jutuks see kõik jäigi. 0-100 km/h 3,5 sekundiga, 300 km/h ning 500 hj V10 mootor samuti.

Laraci Borac on muheda nimega masin Marokkost. Vähemasti oleks võinud seda olla, kui Laracil oleks õnnestunud turule tulla. Ei saa öelda, et nad poleks üritanud. Esimene katse superauto ehitada kandis nime Fulgura ning oli keskmootoriga. Borac kandis jõuallikat ees, ent ka see ei veennud investoreid toodet seeriasse abistamast.

Pikemaid mõtisklusi ootame ka meiliaadressile rahvahaal@delfi.ee, kasutada võib ka lehe vasakul servas olevat Rahva hääle vormi. Kui registreerid end rahvaajakirjanikuks, võid eriti hea loo või foto eest võita ka preemia!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!