Väljaande Which? toimetajad võtsid ühendust terve rea autotootjatega ja uurisid, mida tehakse selleks, et varguste vastu kaitsta nii olemasolevaid kui ka uusi võtmevaba süsteemiga autosid.

Mitu tootjat osutasid faktile, et varguse risk on madal. Ainsana ei soovinud teemat üldse kommenteerida Jaapani autotootja Honda.

Teised tootjad on siiski varmad inimesi nende mures aitama. Näiteks Ford soovitas varguse vältimiseks sõiduki võtit hoida metallkarbis. Hõbepaberi sisse mässida pulti siiski mõtet ei ole.

Erinevaid meetmeid on teistelgi: vanemate Mercedes-Benzide võtme signaali saab välja lülitada, kui kaks korda järjest vajutada lukustusnuppu.

Mazda omanikud peaksid võtma ühendust teenindusega, et lasta võtmeta avamise ja käivitamise funktsiooni deaktiveerida, teenus on tasuta.

Uue Peugeot 508 omanikud peaksid samuti ühendust võtma margiesindusega, et lasta see funktsioon tasuta deaktiveerida.

Innovatsioon võtmemaailmas

Olenemata madalast riskist on kõik tootjad, kelle autosid testiti (peale Honda) ehk Ford, PSA grupp (Citroën, Peugeot, Vauxhall), Hyundai, Kia, Nissan, Volvo ja VAG (Volkswagen, Audi, Škoda) kinnitanud, et suhtuvad teemasse täie tõsidusega ja püüavad pidevalt leida uusi viise sõidukite veelgi turvalisemaks muutmiseks.

Tootjad on välja töötamas või juba juurutanud mitmeid lahendusi, mis võimaldaksid võtmeta käivitust teha ka näiteks nutiseadme kaudu, avada autouksi näpujälje- või näotuvastusega. Tavapärastele pultidele lisatakse signaalikatkestuse funktsioon.

BMW ja Mercedes-Benz on läinud pisut kaugemale, uute mudelite võtmetel on liikumisandurid ja võti ei edasta signaali, kui see püsib liikumatult paigal. Seega varastel pole võimalust signaali häkkida, kui võti kodus varjul.

BMW on välja töötanud sarnaselt Volvole lahenduse, kus auto võti on omanikuga nutiseadmes kaasas. Seda saab kasutada mitmes seadmes ning vajadusel on võimalik koleegile või pereliikmele distantsilt auto uksed avada.