Ressursinappus ning looduslike ja sünteetiliste kummide kõrge hind on sundinud rehvitootjad otsima taastuvamaid ja jätkusuutlikumaid tooraineallikaid. Siiani on maailmas ligi miljard rehvi aastas toodetud petrooleumi baasil, kusjuures üheainsa rehvi valmistamiseks kulub 26,5 liitrit naftat, vahendab Discovery News.

Toorainekriisi tasakaalustamiseks on kaks juhtivat rehvitootjat — Goodyear ja Michelin — koos sünteetiliste kummide tootja Lanxessiga sõlminud partnerlussuhte biotehnoloogiatööstuse ettevõtetega, et hakata koos suhkrust tootma biokummi.

Nädalakirja C&EN (Chemical ja Engineering News) majandustoimetaja Melody Bomgardneri osutusel on kolme taastuva kummi-vaheaine — isopreeni, isobuteeni ja butadieeni — valmistamise võtmeks mikroobne kääritus. Loetletud kolm ühendit katavad tema sõnul suure osa kummitööstuse tegevusvaldkonnast.

Goodyear on juba biopõhisest isopreenist rehvide prototüübid valmis teinud, kinnitades, et need vastavad rehvitööstuses valmistatavatele kummidele esitatud nõuetele.

Bomgardner möönab siiski, et suhkrurehvid ei jõua üldisesse kasutusse enne kui alles kolme kuni viie aasta pärast.