Uue mudeli kohaliku road-show viimane etendus antigi Tallinnas, ning meie otsustasime seekord uustulnuka üle vaadata kahekesi, koos üheksase Tuulega, kirjutab Accelerista.com.

Viimane olla on mõnikord väga hea – Eesti esitluseks jõudis kohale kauaoodatud signatuurvärvis ja tippvarustuses kuldkollane Arteon.

Lätlased ja leedulased võisid oma esitlustel R-Line’i 280-hobujõulist, kõikide lisadega varustatud autot vaid ette kujutada. Eestlased said oma käega katsuda ja päriselt sõita.

Lisaks kuldkollasele tunnusmudelile, mille järgi Arteon ilmselt sportpäraks nimetatud ongi, olid Eestis kohal ka “keskmikud” ehk tõenäolised müügihitid ning “hall hiireke”, 150-hobujõulise turbodiisliga baasvarustuses auto.

Vähenõudlik olla on mõnikord väga õige valik: viie testauto peale oli kaheksa ajakirjanikku, mis tähendas, et entry level 2-liitrise 110 kW diiselmootoriga Arteon konutas võimsamate sõsarate vahel päris omaette.

Otsustasime Tuulega, et meile sobib kõige hallim hiireke väga hästi ning võitsime tänu sellele kahekesi olemise kvaliteetaja, mina ka võimaluse ainsana roolis laiutada, sest tirtsul lube veel ei ole.

Küll aga on tal teravat silma ja tähelepanuvõimet seal, kus täiskasvanu on elukogenult pime ja tuim. Nõnda saingi ma vastata ootamatutele küsimustele ning ühtlasi targemaks osas, mis puudutab väikese inimese soove ja vajadusi.

Ei jäänud hallike me ainsaks ratsuks. Ülemiste hotelli pitstop’is kohtasime kolleege, kes baasvarustuses Arteoni tervitushüüete saatel “kõige-kõigema” vastu vahetasid.

On teada tõsiasi, et autoajakirjanik vaimustub kiirusest ja luksusest, aga tahab omal nahal kogeda ka päris elu. Ärge alahinnake hiirte hinda, eriti kui teile pakutakse vanaisa põllult välja kaevatud rahapada!

Ühesõnaga, üks igati kordaläinud päev kõige sinna juurde kuuluvaga. Vihmagi hakkas ladistama alles siis, kui kõik testiringid ja “elustiilipildid” tehtud ning restoranis Juur lõunalauda istutud. Toidupiltide klõpsimise kõrval sai tehtud kogetust kokkuvõte. Ime küll, tüdrukud olid seekord hinnanguid andes üksmeelel.

ARTEON 2.0 TDI 110 kW / 150 hj DSG-7, hind alates 34 516 eurost

Baasvarustuses Arteon pakub küsitud hinna eest rohkesti autot. Kes Volkswageniga – Passati või Golfiga näiteks — sõitnud, sel suuri üllatusi taluda ei tule.

Tegu on puhtaverelise “das Autoga“. Lihtne, käepärane, kohati arusaamatult askeetlik (kui uskuda hinnakirja, ei saa isegi lisavarustuse nimekirjast nahksisu, tuleb tellida R-Line).

Aga sõidab nagu kulda, 150 hobust on linnatänavatel liikumiseks isegi palju. Avarust jagub, põhivarustuses on muutuva ülekandega rool, kohanduv kiirusehoidik, leed lähi- ja kaugtuled, rajahoidja (töötab vaid väga korrektselt joonitud teekattemärgistusega, katkendliku joonega kisub ära vasakule) ning palju muud elutarvilikku.