Kui parafraseerida India maasturi Tata Sumo Grande kunagist tobedat reklaami, siis: „It's not just a VW Golf. It's a VW Golf and a litte bit more!" Ja nii ka on. Plus on nagu Golf, mis on värskelt valminuna mõneks ajaks pesunöörile riputatud ning seal siis kõrgemaks vajunud. Olemine on nagu Golfis, ent kõik on avaram ja sihvakam. Tugev vertikaalsuse tunne avaldub kõikjal. Esialgu näivad armatuurile kinnitatud nupud ja valitsed isegi kuidagi kõrgel.

Alguses on harjumatu auto isteasend. See ei ole sõiduautolikult madalal ja längus, ent ka mitte päris linnamaasturi moodi edevalt upakil. Pealegi on kogu aeg kuklas ikkagi tunne, et Golf Plus on pigem sõiduauto kui SUV, kuigi tegelikult asub see täpselt nende vahel. Plus pole samas ka mingi mikrobuss - sellest on see soliidsem ja väiksem. Kui enesele see hierarhiline paiknemine selgeks saab, loksub paika ka isteasend.

Avar ja vaba

Tiguanist tuttavas salongis on iste väga mugav ja pigem kõvapoolne, et pikemad reisid ebamugavaks ei muutuks. Rooli võiks saada veel rohkem alla poole sättida, ent see on maitseasi. Käetugi on uutel VWdel laialt reguleeritav nii kõrguse kui ettepoole välja ulatumise osas. Ükskõik, kes pereliikmeist ka rooli taga istub, ikka jääb tema selja taha ruumi seltskonna pikimale liikmele jala üle põlve heitmiseks. Kellele taoline avaruse ja vabaduse tunne ebamugavaks muutub, saab alati oma tagadiivani poolt veidi ettepoole liigutada.

VW Golf Plus mõjub esimesest pilgust peale distsiplineeritud, korraliku ja asjaliku partnerina. Jah, see on puhtalt tarbeese ning see pole mingi emotsionaalne kirekütja, ent Plus pole ka külm ja eemalolev. See tuleb kõigile reisijatele igas asjas vastu - kõik detailid on äärmist praktilisust silmas pidades läbi mõeldud. Ühegi sooviga ei jää siin keegi hätta ja samas puuduvad üleliigsed ja mõttetud funktsioonid või imelikesse kohtadesse peidetud nupud.

Panipaiku on autos paarkümmend: istmete all, kõrval, ustes, keskkonsoolis, pagasiruumis. Viimases on ka võrk pisemate asjade ringilendamise kontrolli alla saamiseks ning pea kümme konksu jm. kinnitusaasa, kuhu tõmba või nülitud jänese nahk pingule! Heale pereautole kohaselt on Golf Plusis ka palju topsihoidjaid - koos uksetaskuis paiknevatega koguni tosin. Esiistmete vahel eraldab kattealustes topsihoidjates anumaid eraldatav detail, millega saab ka pudeleid avada...

Plus on seest plastmassist nagu kõik teisedki autod sellel planeedil, ent too plastmass on hoopis teisest „puust" kui enamike konkurentide oma. Uued Volkswagenid õhkavad kõik materjalilist kvaliteeti. Armatuurlaud on pehme nagu musklis inimese nahk ja ka otsese pilgu eest kõrvale jäävad plastdetailid on otsekui looduslikust materjalist valmistatud ning mõjuvad omamoodi orgaanilistena.


Kiire, säästlik ja mugav

Prooviauto nöbininas paiknes 1,4 TSI turbobensiinimootor võimsusega 122 hj, mis suutis koos kolleegiks määratud 7-astmelise kahe siduriga DSG käigukastiga ruumikat kerakalale sarnanevat sõidukit väga vilkalt edasi liigutada. Võiks arvata, et selline, justkui hea elu peal veidi paksuks läinud Golf pole teab, mis paugupill, ent juhitavus on Plusil kindel nagu Audil.

Kurvis kere loomulikult veidi kaldub, kuna see on kõrge ja orienteeritud ka pehmele ning mugavale sõidule, ent kontakt on juhil toimuvaga olemas igas asendis. Kui automaatkasti stardireaktsiooni ära oodata ei viitsi, saab kangi alati teravuse mõttes S-asendisse lülitada. Kogu selle lõbu juures jääb Golf Plusi kütusekulu pisikeseks, kuna mootorgi on ju ise väiksemahuline - see on üldse üks VW parimaid mootoreid.

Kuskilt polegi kinni võtta

Kui ühe autoga kõik nii paigas on ja millestki kinni hakata pole, jääbki vaid üle rehvimüra kritiseerida. See pole küll teab, mis vali, ent kui ka see oleks elimineeritud, peaks Golf Plusile juba mõistliku luksusauto krooni katusele sättima. Samuti tuleb arvestada sellega, et avara auto kõrged küljeaknad sõidavad elektriliselt alla-üles päris kaua aega ning teevad seda tänu võimsamatele mootoritele ka häälekamalt. Konkreetsel prooviautol puudusid ka roolilt helisüsteemi sättimise klahvid, mis oleks Plusi soetamisel kindlasti mugav varustusnimekirja lülitada. Kõigil uutel Volkswagenitel on garantii kolm aastat, ent tolle autoga peaks ka ilma päris muretu sõita olema. VW Golf on väga hea, vaikne ja turvaline auto, ent nišiikoonina jääb see alati igavaks. Golf Plus on aga tõepoolest midagi enamat ning kujutab endast palju peenemat valikut. Uue Golfi kujunduselementidest jõudis sellele jõulisem esiots ja veidi tahulisemad pinnad. Nüüd ei näe Plus enam nii mull välja ega peaks peletama eemale ka neid, kes nii üheselt pereautosid kujutavaid sõidukeid sisemas pelgavad.