Eestlane ei taha ju vähemasti keskmise arvamuse kohaselt olla liialt tagasihoidlik ning näida varanduse poolest närb. Seetõttu esindab Škoda just piinlikult mõistlikku valikut, Audi oleks aga juba ilmne liialdus. Seni oli Passat minu meelest pigem sportlikuma ning noortepärasema joonega ning Audi mudelivalikus lõkendas soliidsuse gamma. Nüüd on Audid voolava ja peenelt seiklusliku kujuga, uus Passat aga range soliidsuse võrdkuju.

See soliidsus muudab Passati eelmisest kahtlemata igavamaks, ent ka sügavamaks. Jooned ja nurgad on sel autol kantidesse tahutud ja mingi muu noot peale esinduslikkuse kõlama ei pääsegi. Kusagil pole lubatud vähimatki liialdust, uus Passat on tõepoolest šarmantne nagu mõni endisest naistemehest pensionäripoiss, mitte mingilgi moel seikleja. Raha, mis maksate Passati soetamisel Octaviast enam, lähebki kõik sellesse suurepärasesse olekusse.

Auto on eeskujulike sõiduomadustega, vägagi vaikne ning ülimalt ruumikas. Tagumisel istmel vea või rekordkaallasi, kuigi konarlikumal teel võib neid häirima hakata senisest jäigem vedrustus. Meie maanteed nõuaksid kübe pehmemat seadet. Nagu ikka, saab Passatit nii superökonoomse BlueMotion mudelina kui ka sõidujõmme rõõmustava võimsama modifikatsioonina. Võimsuslaeks jääb 300 hj, mis pumbatakse 3,6-liitrisest TSI bensiinimootorist, ent see on mõistagi absurd. Kõige mõistlikum oleks vaadata 7-käigulise kahe siduriga DSG otselülitusega automaatkasti ning 1,4-liitrise TSI BlueMotion’i suunas. Sel on 122 hj ning keskmine kütusekulu jääb kuue liitri kanti 100 km kohta.

Ajal, mil iga auto uus mudel aina agressiivsemaks kruvitakse, mõjub nii alalhoidliku ilmega Passat haigutamapanevalt igavana. Ent, nagu inglise keeles väljendatakse: it’s a grower! Teisisõnu hakkab see aegamisi aina sümpaatsemaks muutuma, sest üleliigseid ja väsitavaid detaile pole, auto emotsionaalne aspekt seisneb antud juhul vastastikusel austusel, mitte üllatamisel ja ületrumpamisel.

Varjatud andeid Passatil siiski on. Kui vaja, oskab see end ise külgboksi parkida, ennustab eessõitjaga kokkupõrkamise ohtu ning reageerib aegsasti helisignaali ja koguni pidurdamisega, suudab hoida pikivahet, liikuda sõiduradasid eraldavate joonte vahel, muutuda veermikuregulaatori DCC abil jäigast mahedamaks veerejaks jne. Kuid auto on ka juba ilma lisavarustuseta suurepärane. Kui valite võtmevaba käivituse, leiate START-nupu sealt, kus see seni Audidel asunud: otse käigukangi kõrvalt kenaks helkivaks mündiks vormistatuna.

Muidugi võiks Passat maksta 3.10, mitte 100 000 korda enam, ent otsapidi esindusauto eest osatakse ka raha küsida. Niivõrd tüüne sedaani eest ei näi seda sugugi liialt. LED’idest sätendava silmavaatega kandilise koonu ning Phaetonile sarnanevate proportsioonide väärtus peabki olema suurem, kui esmaesindusautol nagu Škoda Octavia. Passat pole mänguline nagu Ford Mondeo, ent kuigi esmapilgul igav ja kalk, ei jää viisakas Volkswagen sel korral oma etleva olemisega konkurentidele naljalt alla.

Jõuline osa eestimaalastest eelistab sõita ringi Saksa päritolu kasutatud luksusautodes, ent võiksid mõelda pigem Saksa päritolu keskklassi sõidukitele. Sest 2010. a. Passat pole enam see asja ära ajav objekt, nagu 20 aastat tagasi. Passati järgmine põlvkond tuleb kahtlemata hoopis võrgutavam, ent tänane lumekuningannalik kargus peaks eestlase tegeliku minaga hoopis rohkem haakuma.

Uue Volkswagen Passati kohta leiad tehnilise teabe ning hinnakirja SIIT.

Üle 160 autotesti leiad alati SIIT.

Kõiki elavaid videoteste näed aga SIIN!

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!