Baasmudelil on 122 hj 1,4-liitrine TSI turbobensiinimootor ning sel juhul on Tiguan ka esiveoline. Kui aga valite nelikveo, võib vabalt soovitada 140 hj diiselmootorit. Võimsaimad jõuallikad on 180 ja 211 hobujõuga juba päris võimsad ning tulevad nelikveole lisaks kahe siduri ning 7 käiguga DSG automaatkastidega, mis on autotööstuse parimad ning tagavad siiski üsna suurele masinale ootamatult madala kütusekulu sujuvale sõidule ning märkamatult kiirle käiguvahetusele pealekauba.

Uuenemise käigus on Tiguan saanud kerget vääristus silmadesse, kus nüüd LEDid sätendavad, ent midagi radikaalset pole küll mitte kusagil muutunud. Tehnilise poole peal, mida inimsilm ei näe ega organism ka alati taju, on muutuseid küllaga, ent nendest rääkimine oleks üpris igav.

Pigem vaadata, millise positsiooni Tiguan enesele turul saavutanud on. See on kindel ja austusväärne positsioon. Tiguan pole emotsiooniost nagu näiteks Ford Kuga. Samuti pole see sugugi oma klassi soodsaim nagu hundisilmne Hyundai ix35. Küll aga on Tiguan üks klassi nutikamaid ning parimatest materjalidest koostatud, mis pikkadel sõitudel salongis istumisest igavusse sattunud sõitjaid rõõmustab. Kuna Tiguani sisekujundus on eelkõige asjalik ja äärmiselt korrektne, siis läheb meel üksnes seda silmitsedes õige pea igavuse kõrbesse hulkuma. Kui siis neid materjale sõrmedega torkima hakata, selgub, et ükski neist ei jäta odavat muljet ning miski ei näi olevat raami küljes kinni vaid paari papikruviga.

Kuna Tiguan on Volkswagen, oskab see kõiki neid samu trikke, mida Volkswagenid ikka. Kuni automaatse parkimiseni välja. Ka Tiguan suudab mõõta välja juhi poolt pakutava külgboksi ning end sinna ise sisse manööverdada, jättes inimsohvrile vaid gaasi ja piduri vajutamise ehk auto otsese liigutamise vaeva. Rool pöörleb automaatselt ja akuraatselt. Mitte ükski autojuht ei viitsi tänava äärde parkides nõnda uljalt kätega vehkida kui Volkswageni automaatika seda rooli propellerdades ise teeb.

Ei ole Tiguanil aeglustit ega mõnd maastikukäiku, mistõttu jääb selle tarbimine siiski linnamaasturitele mõeldud aladele ehk halbadele teedele. Porimülkasse istub Tiguan kindlasti kinni ning lahtisele liivalegi ei tasu sellega ronida. Küll aga kulub kõrgem kliirens ära Eestimaa lumerohketest kesklinnadest stressitul läbimurdmisel ja eks just millegi sellise, kindlasti ka ruumikuse ning kõrgema, nn. Valitsejaliku isteasendi tõttu neid linnamaastureid ju enesele soetataksegi.

Väskenenud Tiguan on omade seas endiselt soliidseim ja tõsiseim valik. Ainus, keda Tiguan ehk nüüd kartma hakkama peaks, on septembris Frankfurdi autonäitusel esmaesitletav Mazda CX-5, mis suudab olla nii sportlik kui ka soliidne, muutumata üleliia mänguasjalikuks või liialt tagasihoidlikuks nagu seda Tiguan siiski olema kipub. Lisaks on CX-5 esimene Mazda, mis varustatakse täielikult firma uue Skyaktiv tehnoloogiaga, kus 2,2-liitristel diiselmootorite pruugitakse rekordilist surveastet 14:1 ning saavutatakse säilinud suure võimsuse juures keskmiseks kütusekuluks üksnes 4,5 l/100 km. Ja see paneb juba ka need kliendid mõtlema, kes täna Tiguane esinduslikkuse pärast soetavad.

Uuenenud VW Tiguani hinnakirja ja tehnilise teabeni jõuad SIIT.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!