Legacy nimi tähendab pärandit ja seda sel mudelil juba on. Seda on toodetud juba üle kahekümne aasta ning kuigi see pole olnud väljast päris see, mis BMW vms, siis autona on sel õnnestunud ikka väga hea olla. Uusim põlvkond Legacy’t jätkab välimuse osas seda veidrat traditsiooni ning on pigem inetu pardipoeg. Solvunult oma nurgas istumise asemel on see aga suutnud end nii ahvatlevaks rääkida, et mõnes riigis on Legacy ning selle kõrgendatud kliirensiga suguvenna Outbacki tootmisega Subaru tehastel juba raskusi – nõudlus on lihtsalt nii suur. Ja ometi on masu!

Uue Legacy esimeste fotode nägemine tegi tõttöelda nõutuks, kuna eriline disainiteos see paraku pole. Aga juba Frankfurdi autonäitusel autosse endasse sisenedes oli selge, et välimus on sel sel korral kuidagi kohe eriti meelega petlik. Salong on Legacyl väga korralik ja mis kõige meeldivam – siin on lihtsalt üüratult ruumi. Tagaistmele mahub ikkagi terve Barutode trio, kui kaks sarnast vägimeest esimestel toolidel istuvad. Ainult Škoda Superb pääseb siin Legacyt tagumiste istmete jalaruumiga lööma, ent pääruumi on Škodas isegi vähem.

Nii et kui Liikluseekirja koha pealt silmad kinni pigistada, siis mahuvad kõik kuus Malcolm Lincolni ehk siia ära tõesti. Ning pakiruum on Legacyl iseäranis universaalkerega autos nii suur, et mahutab nii Juhan Paadami kui Heidy Purga. Esialgu on see 2,5-liitrise mootori ja variaatorkasti ning sportlikuma vedrustuse ja efektsema spoileriringiga Legacy bändi käsutada 29. maini, ent kui nende sireen pääseb Oslos finaalkontserdile, jääb auto nende käsutusse aasta lõpuni.

Üliruumikas masin pakub kindlat sõitu selle sportlikuma amortisatsiooni kõrval eelkõige loomulikult Subaru sümmeetrilise nelikveo tõttu. Variaatorkast ei unda ka ebameeldivalt ning soovi korral saab sellele peale programmeeritud „käike“ ka rooli taga asuvate labade abil vahetada. Viimastel on küll selline omapära, et kast kipub ise automaatrežiimi tagasi liikuma, kui roolitaguseid labasid piisavate vahemike tagant enam ei näpi. Samas saab ka kohe manuaalrežiimi tagasi liikuda, kui emba-kumba laba uuesti sikutada.

Õnneks on Malcolm Lincoln muusikute grupp ning neil juba auditiivse keskkonna kujundamisega probleeme ei teki. Nimelt on selle Legacy helisüsteem üsna tagasihoidlik. Kes Legacy või ka Outbacki soetama peaks ning armastab autos kõvasti muusikat kuulata, saab aga tellida helisüsteemi firmalt McIntosh, mis on üks oma valdkonna legendaarsemaid tegijaid ja alt juba ei vea.

Legacy on seega auto, mis ei tõuka eemale, ent millesse tekib kiindumus seda vähegi kasutades, sellega sõites. Seda peab seega kuulama, mitte vaatama ja mõtisklema, miks selle kabiin nii kõrge on ja mida meenutab esilaternate kuju. Juba homme ulatatakse see sinine Legacy tänavuse Eesti Laulu konkursi võitjale üle ning siis saab näha, millist nägu kumbki osapool teineteist nähes teeb. Seni näitame vaid uduseid mobiiltelefoniga üles võetud fotosid, et mingigi põnevus säiliks! Subaru Legacy hindade ja tehnikise informatsiooni leiad SIIT.

Üle saja autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!