Test: Reamehe rallikas Subaru Impreza WRX 265

 (26)
Subaru Impreza WRX, foto Urmas Oja
Subaru Impreza WRX, foto Urmas Oja---

Uus Impreza oleks ääre pealt sedaanita jäänud, ent fännide survele vannuti lõpuks õnneks alla. Viieukselisest on sedaan Impreza WRX kenam ja ka võimsam, tuues välja tervelt 265 hj.

Subaru sümmeetrilise nelikveo ja selle jõu abil saabub 100 km/h juba kuue sekundiga ning kuna WRX 265 on lihtsa olemisega sportlik keskmine sedaan, mis ka liigse edeva varustuse koorma all ei äga, on seda kiirendust erinevalt palju kallimatest, kiirematest ja luksuslikumatest autodest ka kõigi ihuliikmetega tunda.

Üks mõnusamaid sensatsioone, mis WRX 265 roolis kätte tuleb, on ideaalselt pihku istuva käigukangi liigutamine. Käikude vahetamine on jõuline, täpne ja inspireerib aina kõrgemaid ülekandeid valima, mis viib kiiruse muidugi õõvastava tempoga ebaseaduslikuks.

Aina suurema hooga vastu tõttavaid kurve ei maksa aga üldse karta, sest Impreza sportlik ja vahetu tunnetusega rool ning väga hea vedrustus jätavad auto ka peale järsemaid pöördeid endiselt asfaldilindile. Impreza WRXi vedrustuse omapära on see, et nii sportlikus ja justkui jäigas seades suudab see ometi reisijaile ka konarlikul teel seletamatult mugava sõidu tagada.

Reisijaid ei maksa Imprezaga sõites karta peale võtta. Neid mahub autosse väga mugavalt neli, mõneks ajaks ka viis. Need neli võivad aga olla kõik 1,9 m pikad mürakad - jala-, pea- ning õlaruumi on salongis piisavalt. Ka ei kannata WRX 265 liigse müra käes, mis taolise suutlikkusega ning võrdlemisi kättesaadava hinnaga autodele enamikus omane on.

Võimas mootor tagab hea dünaamika, ent küsib selle eest ka kütust. Täislasti maanteel liikudes ja teinekord ka jõulisemalt kurveldes kipub keskmine kütusekulu kenasti üle kümne liitri, ent need gallonid lähevad kõik õigesse auku. Mingit häbitunnet karmavõla suurenemise ees selles autos ei teki.

Eelnevale aitab kaasa ka tõik, et Impreza WRX 265 on tegelikult päris praktiline ja lihtne auto. Jah, sel on elektriaknad ja istmesoojendused ning korralik stereosüsteem, ent taoline varustus on juba kõigil uutel sõidukitel ammugi peal. Üllatavaid nuppe ja valitsaid autos pole ja kõik paistab välja nii nagu see on - aus. Norida saab vaid ehk tagatulede kallal, mis on nagu vanal Hyundai Elantral ning pakiruumi luugil puudub sisemine käepide, aga see on ka kõik.

Tänu lihtsusele ja ausale meelele ning ka mitte üleliia edvistavale välimusele, võibki Subaru Impreza WRX 265 kanda tiitlit reamehe rallikas, kuna see on tugev tükk, mis kannab vaid põhivarustust. Justkui reamees, kel seljas püss ja eesmärk olla musta töö tegija.

Kindralid ja muud - need sõitku oma nuppudest, kangidest ja viledest pungil mitmetonnistes sportmaasturites. Inimesele, kes on kahe jalaga maa peal ja tahab end aeg-ajalt võimsa mootori ning sportlike spurtidega hellitada, on Impreza WRX 265 mõistlik, mitte üle pingutatud valik.