Mercedes-Benzi mudelirida on viimase kümne aastaga nii suureks ja klassirikkaks paisunud, et isegi firma inseneridel endil hakkab pea valutama. Tavainimesed ilma poolikut avamata brošüüre lehitsema ei asunudki. Terves ses Stuttgarti mitmekülgsuses selgusele jõudmiseks otsustati saata CLK väljateenitud pensionile, asendades too E-klassi kupeega. Loogiline, kas pole?

E-klass on Mercedes-Benzi mudelkonnas olnud alati keskseks lüliks. Just E juurutas massidesse uusi tehnoloogiaid, auto ise aga oli etaloniks kõikidele teistele äri-klassi sedaanidele. E-klassi kupee oli nõutud pisut teistsuguse kontingendi poolt. Kaheukselise valisid need, kes tahtsid kergelt oma imidžit parandada, lisades sellele sportlikke omadusi, loobumata samal ajal auto mõnusast komfordist.

E-klassi lugu sai alguse juba 1969. aastal, mil toodi ilmale W114 kerega 280CE. Hiljem tulid C123 (1976-1985) ja kultuslik C124, mida toodeti kuni aastani 1996. Selle asendaski E-klassi kupee eellane CLK.

Uut E-klassi kupeed (kerega C207) tutvustati laiemale avalikkusele Genfi autonäitusel selle aasta märtsis, kuid kuulujutud auto haruldasest ilust levisid juba varem. Sakslastel õnnestus pikaajaliste eksperimentidega tuuletunnelis saavutada enneolematu tuuletakistuse koefitsient - 0,24. Sellise numbriga on Mercedese E-klassi kupee maailma kõige aerodünaamilisem seeriaauto.

Nagu voolitud profiil

Kaheukselise „E" looduslik ilu ei seisne üksnes isuäratavates aerodünaamilistes vormides. Siin astuvad mängu Mersude viimaste mudelite uued moodsad disainituuled. Peadisainer Gordon Vageneri sõnul seisneb uue E-klassi (nii kupee, kui ka sedaani) edu saladus retrojuurtes, musklilises arhitektuuris ning elegantses profiilis. Võrreldes CLK-ga on E saanud palju mehisemaks ja keskendunumaks. Juba nurklikud esituled reedavad kupee võitleja-iseloomu.

Vähesed teavad, et - nii imelik, kui see ka pole - E-kupee on ehitatud C-klassi sedaani baasil. Seepärast on see veidi kompaktsem, kui ta olla võiks. Keskmise posti puudumise traditsioon võeti üle CLK-lt. Tänu sellele on salongis rohkem valgust ja tagumisi aknaklaase saab täielikult avada.

Katusejoon tuletab meelde lukskupeed CL. Kupee "E" püüab paljus sarnaneda oma vanema, äärmiselt mitteodava vennaga. Eriti hästi õnnestusid "täispumbatud" tagatiivad, mis sulavad elegantselt kokku üle kere minevate joontega. Kaarejoon lõpeb tagumise valgusdioodi optikaga, mis voolab üle tiibadele ning lõpetab kupee hoogsa välimuse.

Komfort suure tähega

E-klassis viibijat valdavad segased tunded. Ühelt poolt viitab enamik interjööri detaile sellele, et olete sportliku iseloomuga kupees: äärmiselt mugavad istmed külgtoega ja paljude elektriliste häälestusvõimalustega, käte vahele hästi istuv rooliratas ning alumiiniumist dekoratsiooni elemendid. Teiselt poolt jääb interjöör rahulikuks ja tasakaalukaks, justkui vihjates ärijuurtele. Esipaneel, samuti ka näidikud ning vedelkristallekraan on enamjaos laenatud sedaanilt. Eriline erinevus on  käigukasti juhtkangi asukohas. Sedaanis lülitatakse käike klassikalise käiguhoovastiku abil, mis asub roolisamba peal, kupees on aga tagasi mindud tavalise istmetevahelise kangi juurde.

Eriti mugavalt hakkavad ennast kupees tundma reisijad. Tagaistmetel on ainult kaks kohta, kuid millised need kohad on! Istmed on samasugused nagu eespool - ühes tükis, pea- ja külgtoestusega. Tagaistmeteni on viidud eraldi kliimakontroll koos kuvariga. Jalgadele on ruumi rohkem kui vaja, ainult kahemeetrised reisijad võivad hakata põlvedega põrkama esiistme jäiga seljatoe vastu.

"Helesinised" kombed

E-klassi kogu mudelirida, väljaarvatud 5,5 liitriline tippversioon, kannab uhket nime BlueEfficiency. Just  tänu „helesinise" tehnoloogia programmile õnnestus CO2 emissiooni alandada 14% võrra. Testitud 3-liitrilise turbodiisli puhul tuli kütusekulu rahuliku sõitmise juures ligi 8 liitrit sajale, mis on üsna hea. BlueEfficiency autodel on hoopis teistsugune sissepritse häälestus, eriline katalüsaator, 7-astmeline automaatkast 7G-Tronic ning erilised madala veeretakistusega rehvid. Ka siis mängib olulist rolli aerodünaamika.

Rõõmustav on see, et kõik need "öko-nipid" ei tõmmanud auto dünaamikale risti peale. Piisab vaid gaasi põhja vajutamisest ja tõmbab koheselt kohalt. Sajani lendab spidomeetri osuti (täpsemalt öelda selle osake) 6,7 sekundiga. Käigukastil on kaks režiimi - Comfort ja Sport. Viimane tagab täpse ja kiire ümberlülitamise, mis on energiliseks sõidujuhtimiseks sündinud. Uskumatu pöördemoment 540 Nm  siirdub tagateljele juba 1600 p/min juures, nii et startida saab mängleva libisemisega.

Oma korralike gabariitide juures hoiab Mersu sõidusuunda nagu asjatundlik roadster. Pretensioone juhitavusele pole, vaid rool võiks olla natuke raskem ja informatiivsem. Veermik, mil on juba baasvarustuses iga ratast eraldi kontrolliv süsteem Agility Control, harjub muutliku teekattega hetkega. Mugavus jääb siiski sportlikkusest tähtsamaks.

Isiklike assistentide hulk

Uuendusliku tehnoloogia loetelu, mis on uues E-klassis kasutusele võetud, hämmastab. Näiteks, spetsiaalne süsteem Attention Assist võtab arvesse 70 erilist faktorit ja väikseima kahtluse puhul autojuhi tähelepanelikkuse osas teeb häält. Samal ajal kuvatakse pardakompuutri ekraanil kuuma kohvitassi kuju - aeg on puhata! Öisel maanteel saab tuled automaatrežiimile viia. Juhul, kui vastutuleva auto valgus satub sensorile, lülitab auto kaugtuled ise lähituledele ümber ning kohe, kui autod kadunud, lülitab uuesti kaugtuled sisse. See on äärmiselt mugav, eriti pikkadel reisidel.

Küljepeeglid on varustatud  sensoritega, mis "näevad" pimedat tsooni ehk surnud nurka. Juhul, kui Teie kõrval liigub teine auto, muutub muidu rohelist värvi kolmnurk peeglil punaseks. Kui Te sellele tähelepanu ei pööranud ja lülitasite ikkagi suunatule sisse, annab süsteem hoiatussignaali. Lane Assista aga hoiatab rooliratast vibreerides sõidureast välja vajumise eest. Kruiiskontroll Distronic hoiab eessõitva autoga vahemaad ise.

Esialgu oli natuke hirmus selle süsteemi tööd kontrollida - järsku mingi asi ei hakkagi tööle. Püsikiirushoidik pidurdab takistuse ilmnemisel sama kiiresti, kui Te seda ise oleks teinud. Peale seda, kui takistus kaob, kiirendab auto taas eelmise kiiruseni tagasi.

Stiilne E-klassi kupee ei jää sedaanile mugavuses järgi, auto välimus paneb aga kadedusega järele vaatama. Peamine, et te ei hakkaks veel kahte ust ning ühte tagumist istekohta taga igatsema. Soliidne ja seejuures vihjega spordile - mida veel oodata mercedeselikust kupeest? Konkurendid tõmbavad närviliselt nurgas suitsu.

Naise pilk: Elina Päsok, fotograaf

Mu sõbranna Katja hõiskas, meie ühine tuttav nihutas tooli ette ja ulatas käe, aidates ta autost välja. Katja arvas, et selline tähelepanu viib kindlasti kusagile ning juba kujutleski ennast valges kleidis. Nagu hiljem ilmnes, ei olnud meie tuttav huvitatud ei Katjast ega minust. Tal olid lihtsalt head kombed ja... Mercedes-Benz E-klassi kupee.