Ruumi on minu meelest Mazda2 tagaistmelgi piisavalt, kuigi seal piirkonnas võiks olla ka lae küljes käepidemed ning mõni lugemislamp. Minusuurune isik suudab iseenda taha istuma sättuda ning pearuumiga pole mitte mingisugust probleemi. Mujal maailmas pakutakse ka 3-ukselist versiooni, Eestis müüakse aga vaid viieukselisi, sest need on praktilisemad, mugavama ja popimad.

Seni, enne seda nn. facelift’i ehk mudeliuuendust oli Mazda2 nõrkadeks kohtadeks automaatkägukasti puudumise kõrval ka üsna jäik, olgugi sportlik vedrustus, mis igapäevasõiduki sõiduomadused ehk liigagi üles kruttis ning loomulikult see kentsakas poolavatud kindalaegas, millesse sai kummalise postkastiliku prao vahendusel justkui kirjakesi sisestada. Norida sai ehk ka viimistlusmaterjalide liigses plastilikkuses. Milleski muus aga eriti mitte. Mazda2 funky välimus lihtsalt meeldib või ei ning ega keegi sunni ju autot ka erkrohelisena soetama. Uuenenud mudeli menüüs on ka paar uut värvitooni: veinipunane ning akvamariinsinine.

Nüüd on see postkastipilu kenasti kinni silutud, plastmaterjalid näivad soliidsemad, viimistlusse on raadio piirkonda lisandunud läikiv plast, mille tegumoodi kutsutakse toonitatult Piano Black ehk kontsertklaverimust! Uued on veljed, näidikud on selgemad, vaid valgete numbritega mustal taustal koos punase osutiga. Pimeduses asendab valge värvi küll oranž, ent seegi on kena ega ole väsitav. Ahjaa, veidi on sätitud ka logo hoidvat õhuvõtuava, ent see on ka kõik.

Mazda2’ põhiuudis on aga loomulikult too automaatkast. Ühelt poolt muudab see nüüdseks veidi pehmema ning eelkäijast hoopis mugavama masinaga sõitmise iseäranis just linnatingimustes äärmiselt mugavaks ning paljud naised, kellele mõeldud autoks seda mudelit peetakse, võivad häbenemata rõõmustada. Teisalt meenutab see kast vana hea USA stiilis lahendust: siin on vaid neli käiku ning puudub nende käsitsi lülitamise võimalus. VW Polol on näiteks 1,2-liitrise mootori kõrvale pakkumisel kahe siduri ning tervelt 7 astmega automaatkast.

Kuna Mazda2 käigukast pole väga moodne, ei säästa see ka väga kütust, kuigi asi ka hull ei ole: keskmine näitaja on 102 hj 1,5-liitrise bensiinimootoriga 6,3 l/100 km. Käsikastiga saab ka 75 hj 1,3-liitrist, mille keskmine kütusekulu on 5,1 l/100 km. Tegelikult selgus, et tolle automaatkäigukastiga anna käsitsi käike lülitada küll, tuleb lihtsalt võtta kasutusele režiim S, et vahetada neljandalt kolmandale ning kui seejärel käigukangi küljes olevat HOLD nuppu klõpsata, vahetatakse ka juba teisele käigule. Karta on, et keegi oma automaatkastiga sel viisil võimlema hakata ei viitsi ning ega sel pole tegelikult ka tarvidust.

Kokkuvõttes on uuenenud Mazda2 endiselt magusa välimusega rõõmus ja lõbusate sõiduomadustega autoke, kuhu mahub vabalt neli suurt täiskasvanut ning nende pagas. Automaatkast sobib auto pehmema vedrustusega valatult, kuigi võinuks moodsam olla. Ning 102 hj on vilkaks sõiduks nii kerge masina juures täiesti piisav. Ka 1,3-liitrine 75 hj agregaat ei jää hätta, ent selle pakutav dünaamika on erutavam kui autoga sõita üksi. Eriti mõnus on sel juhul aga ka kütusearveid vaadata.

Uuenenud Mazda2 hinnakirja, varustuse nimekirja ning tehnilise teabe leiad SIIT.

Üle 160 autotesti leiad alati SIIT.

Kõiki elavaid videoteste näed aga SIIN!

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!