Vaevalt, et salaagent lõugava ja lõriseva V12 mootori saatel nö. objektile tuiskaks ja seal kõik pahad poisid ümber sõrme keeraks. Tänapäeva ühiskonnas väärtustatakse aina enam meeskonnatööd ning see kehtib ka salaluures ning hukkamisluba omavate indiviidide seas.

Meenutagem kasvõi hiljuti päevavalgele tulnud juhtumit, mil Iisraeli salateenistus Mossaad tappis Dubai luksushotellis Palestiina rühmituse Hamas kõrge tegelase. Taolist ülesannet ei sooritanud sugugi mingi üksik supermees. Operatsioonis kahtlustatakse tervelt 11 isikut ja see fakt räägib enda eest. Aston Martin oleks neile endile elu maksma läinud, Ford Galaxyga kõrbetolmu varju põgenemine kõlanuks tiimile hoopis mõistlikumalt.

Miks ta nii minekualdis on?

Hispaania mägiteedel kihutades suutis pruun mikrobuss hirmutada suisa sokid jalast. Mingi Focus RS see mõistagi pole, ent milline pidamine ja milline sõidurõõm! Sellise klassi autolt ei oleks osanud sellist emotsiooni oodata. Kuival teel ei sekkunud ESP kordagi, tekkis isegi mõte, et kas tõesti on elektrooniline stabiilsusabiline jäänud Fordil peale panemata? Kohati kerkis ka küsimus sellise dünaamika vajalikkusest. On ikka tarvis tervelt kolm perepõlvkonda ühte autosse toppida ning siis sisuliselt ringrajale minna? Või siis üksi nii ruumika mahtuniversaaliga külavaheteedel kummi vilistada?

Eks ta ole kahe otsaga asi, ent parima sõidunaudingu pakub Galaxy omasuguste seas kindlasti. Pakuks muidugi ka siis, kui oleks vähe pehmem ja püdelam, kuna Galaxyl konkurente momendil enam suurt polegi, kui lodev Chryselr Voyager kõrvale jätta. Kumu kohaselt Renault enam oma legendaarset suurpereautot Espace eduka Grand Scenicu kasuks edasi toota ei plaani ning Pugeot 807 pole pooltki nii kvaliteetne, soliidne ja sportlik ning on juba põdur vanake ka. Ehk ainult Sharan suudaks midagi vastu panna, kui selle disain nii sordiini all poleks.

Väiksema planeedi mastaabis Galaxy armastab hoopis kurve õgida

Sportlikule minekule sekundeerib tõeliselt ruumikas salong, kus isegi jässakad inimesemürakad end kolmandas reas mugavalt tunnevad. Ei pea seal pead õlgade vahele ega põlvi ebaloomulikult kõverasse tõmbama. Katus on kõrgel ja kaugel ning jalgade jaoks on põhjas korralik süvend. Kõige mõnusam on istuda aga kaassõitja koha peal, kuna seal saab täpselt õigele kõrgusele ehitatud avara kindalaeka avades jalad sinna mõnusalt sirgu lükata. Tulevastel Galaxy omanikel ei soovitagi pardatšokki midagi panna, jäägu see kaassõitja koibadele. Suvel tuleb kasuks ka selle panipaiga jahutus.

Kuhu kõik need asjad siis sealt panna? Ford pakub välja pika ja lameda auto lakke kinnitatud plastmassist kummuti, kus sahtleid rohkem kui tähti galaktikas. Kena on, aga mida siiski nendessegi toppida? Ei tea. Mina valiksin selle asemel hoopis täisklaasist katuse, mida täna Galaxyle ei saa. Tolle kummuti viiksin aga kuuri – seal on ses hea suuri polte, mutreid ja vägevaid tööriistu hoida. Kinnitaksin selle seinale.

Rõõmu igale kehaosale

Tõelise ja maniakaalse audiofiili jätab see lõik küll külmaks, ent Galaxy lisavarustusnimekirjas tasuks muusikaarmastajail kindlasti kaaluda uue helisüsteemi muretsemist. Tõsi, selle nimi – Premium Sound System – on sama õnnestunud kui mõni Hiina wuffel nagu Reabek või Adibass, ent sel korral saab neid kolme sõna täiesti uskuda. Regulaarsetest autoaudiotest on PSS kaugel ees ning pakub võimsa ja ruumilise helipildi, mille mõnu oskab nautida igaüks. Ka need, kes kujutavad ette, et elevandil on tõesti õnnestunud nende kõrva peale astuda. No kuulge!

Kui kiirendusnäitaja kõrvale jätta, on Ford Galaxy sõidudünaamika võrreldav 1970ndate superautodega. Lisaks on see vajadusel luksuslik, alati ruumikas, mugav, ebamikrobussilikult täpse rooliga ning selle DuraTorque diiselmootor käitub reipalt nagu jooks hoopis bensiini. Lisavarustuses on koguni ventileeritavad istmed. Mida veel?

Ettevaatust! Olgugi mikrobuss, kipub selle sõidukiirus üle piiri kasvama

Läikiv must plast on kriimukartlik ning ei vasta kõigi maitsele, ent sellisega peab arvestama igas Fordis. Minule isiklikult ei meeldi endiselt need diagonaalsed tagatuletriibud, mis annavad auto ahtrile otsekui mingi pahura Jaapani multifilmikangelase näo. Aga ses küsimuses näin olevat üksi. Kindlasti meeldib teile seevastu Galaxy uus käsipidurisang, mille sikutamise liigutus sisendab inimesele salaja reipust. See on nagu lennukites leiduv gaasihoob ja õigupoolest meenutab üldine keskkonsool oma uhke olemisega üldse lennumasina kokpiti.

Galaxy hinnad algavad 2-liitrise 145 hj Flexifuel mootoriga varustatuna 405.600.- kroonist. Uue, kahe siduriga ning päris kiiresti käike vahetava käigukastiga PowerShift ning 2.0 TDCI mootoriga auto hind on vähemalt 461.500.- krooni. Nii et poole miljoniga peaks arvestama. Selle raha eest saab aga tõelise sportliku luksusauto, kus on mõnevõrra ootamatultki palju ruumi ja seitse kohta ning momente, mida sama kallis tavaauto pakkuda ei suudagi.

Üle saja autotesti leiad alati SIIT!

Jälgi EkspressAuto uudiseid ja artikleid ka Twitteris!