Tagasivaatekaamerad ja hoiatuspiiparid on juba vana asi, ümbrusvaatekaamerad on aeglaselt saabumas, ja suureks hüppeks autodel on automaatne parkimissüsteem. Vähemalt teoorias. Auto leiab küll piisavalt suure koha, kuhu parkida, ja teeb ära rattatöö. Juht peab ikka töötama gaasi ja piduritega, et liikluse eest ära saada ja et mitte põrgata kokku autoga, kes just tema järel parkimiskohta otsib.

USA turule tõi autoparkimise Lexus 2007. aastal oma LS-i suure sedaaniga, aga see oli kohmakas kasutada ja tootmine katkes 2012. aasta mudeliga. Kuid nüüd on "auto-parking" liikumas juba meinstriimi. Toyota müüb seda Prius V võimalusena, ka Ford Focus Titaniumile pakutakse seda juurde lisatava täiendusena (maksab 395 dollarit).

Toyota ei tundnud sellise testi vastu paraku huvi, Audi teatas, et nende A8 sedaani 360-kraadise ringvaatekaamera süsteem pole veel testiks valmis, ka BMW teatas, et nende parkimisabimehe süsteem pole veel selliseks võrdluseks valmis.

Neli julget

Niisiis, testile saatis Ford oma Escape SUV, Land Rover oma Range Rover Evoque SUV, Mercedes-Benz oma GL350 diisel-SUV, millel kõigil on auto-parking küljes, Nissan saatis oma Pathfinderi, millel küljes ümbruse jälgimise kaamerad. Oli pigem juhus, et kõik nad olid linnamaasturid. Kolme autoasjatundja roolituna üritati neid nelja autot siis ka parkida.

Ford Escape sai ülesandega hakkama keskmiselt 31 sekundiga, osutudes paraku kõige aeglasemaks.

Nissan Pathfinderil polnud küll autoparkimise süsteemi, aga inimkontrollitavaks, kaamerate abil  toimuvaks parkimiseks kulus tal keskmiselt 30,5 sekundit. Rekordiks tuli ka korra 16 sekundit ära.

Mercedes-Benz GL350 autoparkis end keskmiselt 27,4 sekundiga.

Ja võitjaks osutus Range Rover Evoque, keskmiselt parkides ennast 21,9 sekundiga. Kolm testis osalenud juhti jõudsid ka konsensusele, et teda oli kõige lihtsam kasutada.

Koht, kuhu autosid pargiti oli 1,8 meetrit pikem kui auto, takistuseks olid pool meetrit kõrged äärekivid tagaservas, kuid ükski autodest oma tagatiiba lõhkuma ka ei hakanud. Auto-parkingu süsteem teatab autojuhile, kui on leitud piisavalt suur ruum parkimiseks, seejärel võtab üle roolikontrolli ja kasutab sensoreid, et auto õigele kohale viia. Seejuures Mercedes-Benz tegi auto liikumiskiirusest juba järelduse, et juht otsib kohta kus parkida, ülejäänud vajasid juhi eelnevat korraldust. Ja juhi jaoks polnud just kerge otsus roolikontrolli autole üle anda, tundus.