Test: Hyundai ix55 – mahe maanteemaastur

 (17)
Test: Hyundai ix55 – mahe maanteemaastur
Hyundai ix55, foto Urmas Oja---

Suur ja ruumikas 7-kohaline luksusmaastur on igas mõttes ameerikalik. Kõik on selle juures suur, enamik nuppe ja kange on vägevad, ent ka hind on ameerikalik ehk madal. Nii et Hyundai ix55 on eriti täna väga mõistlik valik mahuka ja maheda maanteemaasturi soovijale.

USAs Veracruze’i nime all juba mõnda aega müüdud maastur tuli ix55 nime all meil müügile alles hiljuti. Tegu on kättesaadava suure linnadžiibiga, kuhu mahub tõepoolest seitse inimest, mitte pöialpoissi. Ka kolmandas istmereas tunneb 1,8 m pikkune isik end mugavalt. Kuna istutakse peaaegu põrandal on vaid jalgade sirutamisega probleeme.

ix55 varustuses on kõik, mida ühelt luksuslikumalt autolt ootaks. Sisustuses domineerivad toekad nahktoolid, kõik materjalid ja ka keskkonsooli kujundus on veidi vanamoodsad, ent see-eest ausad. Hämaras saab laest sisse lülitada meeleoluvalguse, mis sel auto on sinine. Uue trendina sõidukite salongidesse jõudnud värvivalgusmängu tavaliselt paraku välja lülitada ei saa.

Rool on autol päris raske, nagu sõidaks veoauto või sportautoga ning annab juhile seetõttu teel toimuvast suure ja pehme maasturi kohta ebatüüpiliselt päris hea pildi. Uus 6-käiguline automaatkast on suurele autole omaselt uimane, ent kui õppida käiguvahetusel tekkiva viivitusega arvestama, pole mööndustega välistatud ka üsna sportlik sõit. Diislit tarbiv 240 hj 3.0 V6 CRDi jõuallikas on võimeline ix55 100 km/h’ni lennutama 10,4 sekundiga. Kekmine kütusekulu linnas on 12,4 l/100 km ja maanteel 7,6, mis osutusid proovisõidul täisti reaalseteks näitajateks.

Kahjuks on auto helisüsteem üsna nigel, ent see on asi, mida saab kindlasti sättida. Teinekord on keskkonsoolis üsna sarnase kujundusega nuppude seast just seda vajalikku ka sõidu ajal keeruline tabada. Kena on USB ja iPodi pistikute paik, mis asub käigukangi ees kaane all ning on varustatud stiilse seadme väärikaks hoidmiseks ka pehme polstriga.

Tahavaatepeeglisse ehitatud kompassi helendava näidiku saab sarnaselt meeleoluvalgusele välja lülitada, et see pidevalt silma ei häiriks. Mahukale masinale kohaselt on olemas tagaistmel toimuva jälgimiseks lakke monteeritud täiendav peegel. Kliimaseade on kolmetsooniline, nii et tagumises reas saab end hästi tunda ka tujukate vanemate puhul.

Mugavust lisab uhkelt elektriliselt avanev ja sulguv tagaluuk. „Trümmiga“ pakiruum avardub kuni 1746 liitrini, mis peaks küll enamiku mõeldavaid kaubaveovajadusi rahuldama. Kui auto koorem raskemaks läheb, ajab kere end ise tänu automaatselt kõrgust reguleerivale vedrustusele õigesse asendisse tagasi.

Kui meenutada seda, et auto hind algab vaid 670.000.- kroonist ning sel on 5-aastane garantii ilma läbisõidupiiranguta, kaotab koheselt tähtsuse tõik, et ix55 oma ümara ja tagasihoidliku välimusega kellelegi agressiivselt silmi ette ei anna.