Nüüd oleme jõudnud kümnendisse, kus mitmete autode aknaklaasil ilutseb tehisreisikaaslane. Nüüdseks on navigatsioonisüsteemidest saanud vägagi usaldusväärsed sõbrad, kirjutab Digitest.ee.

Enam ei ole vaja karta, et navi Teid metsa, tupikusse või hoopistükkis merre juhataks. Kaardid ja tarkvara on arenenud niivõrd palju, et võõras suurlinnas võib end usaldada täiesti GPS-i kätesse.

Naviseade ehk GPS on abivahend liiklemiseks. Tööpõhimõte on keeruline, kuid lihtsasti seletatav. Võtke navit kui arvutit pisikese peegli ning erilise kaameraga, mis mõõdab hästi kiiresti ajaedastust.

GPS-satelliidid, mis meie pea kohal püsivad, saadavad navigatsioonisüsteemile signaale. Mõõtes rohkem kui kolme satelliidi signaali kohalejõudmise aega, saab välja arvutada positsiooni.

Kui ei ole varem mõelnud GPS-süsteemi ostmise peale või on mõttes vanem seade uue vastu vahetada, siis võib kindlasti tekkida küsimusi. Milline navi mulle? Kas ma vajan seda?

Tõesti, navigatsioonisüsteemide valik on suur ja lai, kuid seda saab kitsendada sõiduliigi järgi, kus toodet kasutatama hakatakse.

On olemas suuremaid, pisemaid ning ekstreemseteks situatsioonideks leiutatud seadmeid, kuid meie keskendume hetkel uutele keskklassi Garmini navidele.

Garmin on välja tulnud uute toodetega nüvi 56LM ja nüvi 66LM. Neid võib täiesti võrrelda kui kahte venda, üks pisut priskem kui teine.

Tooted on süsteemi poolest identsed kuid 66LM-il on veidi suurem ja suurema lahutusvõimega ekraan ning kauakestvam aku.

Loe täisteksti ja vaata rohkem pilte saidil Digitest.ee.