Maserati polnud Eestis mitu aastat külas käinud. Nüüd leiti, et tuleb eestimaalastele tuletada meelde, et Maserati pole Ferrari ega pea seda olemagi. Maserati soetamiseks tuleb kontakteeruda Lätiga ning sealt tuligi seltskond viisakaid inimesi Jõelähtme kandi golfiklubisse kohalikele klientidele ja autoajakirjanikele oma värskemaid mudeleid tutvaustama. Ilma katuseta valge GranCabrio ning katusega ja süsimust GranTurismo S seisid kõrvuti nagu millegi mees- ja naisalge. Mõlemal võimas V8, katuseta auto veidi aeglasem, katusega kiirem.

GranCabrio eelis on aga just suvel kahtlemata see, et auto väljalaskesüsteemist kostuv põrgulikult kaunis lärm kostub ka sõitjate kõrvu, mitte ei hirmuta ja ehmata vaid möödujaid. Nimelt on Maseratride väljalaskes pneumaatiline klapp, mis Sport-nupule litsudes avaneb ning muidu igati soliidse, kauni ja mugavailmelise luksuskupee otse alatult lärmitsema paneb. See on kahtlemata üks kaunimaid V8-karjeid, mida inimkonna kõrvad kuulnud, ent see on tõepoolest nõnda kõva hääl, et kui ei teaks, ei usukski, et vagura kaunitarina mõjuv GranCabrio nõnda tuututada suudaks. Šokk on suur, nagu kukuks „Luikede järve“ etendavad baleriinid järsku tuld purskama.

Miks seda kõike tarvis on? Ikka selleks, et tuua ohvreid edevuse altarile, nagu öeldakse. Lihtsalt enese näitamisest sageli enam ei piisa, tuleb ka karjuda, vilkuda, torkida, et massist esile sirutuda. Maserati pole küll sellise egomaniaki auto nagu Ferrari, superauto, millega Eestimaa teedel tõesti absoluutselt mitte kui midagi peale hakata pole. Ent Maserati pole ka mingi sordiini alla stiilsust kandev masin, mingi vaka alla vägevust peitev sõiduk. Maserati on selgelt edevale inimesele mõeldud mugav luksusese, mis peab omaniku peanupu Mercedeste, BMW'de, Audide jms. merest välja tõstma ning huuled selle esiküljel rahuolevaks naeratuseks sikutama.

GranCabrioga Eesti teedel sõites jättis see üllatavalt mugava ja samas nõnda suurele ja raskele, betooniselt tummise mekiga masinale ka üllatavalt sportliku mulje. Pole see tegelikult midagi ainult niisama käratsemiseks. Käratsemiseks on ka põhjust, sest 4,7-liitrise V8 440 hobujõudu ning 490 Nm väänet Maarjamaal hätta ei jäta. Ning ruumi on ka neljale inimesele ses masinas täiesti olemas. Kui GranTurismo S, mis kübe kiirem ja võimsam, tagumistele nahktoolidele suuri täiskasvanuid väga vastu ei võta, siis GranCabrios pearuumi probleemi ju pole.

Mõnele meeldis ehk Maseratide eelmine põlvkond rohkem, sest mudelid olid siis tagasihoidlikumad, ent tagasihoidlikkuseks enam luksuskupeede- ja kabriolettide turul kohta pole. Vaadake või sellest samast videost, kui uhkeks tõllaks on BMW oma enese Maserati GranCabrio ehk 6.seeria kabrioleti kujunudanud! See on sama kiire ja võimas kui Maserati. Ja peaaegu sama aadellik. Kumb neist Eestimaale paremini passib? Kas Eestis on sellistele kuurortiautodele tegelikult kohta? Sõidumuljeid võrreldes tekib igatahes küsimus: kas ei peaks mitte BMW'd valima? Kas taoline Maserati on ikka piisavalt hea ja peen ning kas see BMW pole mitte veel parem ja peaagu sama peen?

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!