TEST: Diiselmootoriga nelikveoline Dacia Duster on parem kui bensiinimootoriga nelik...

 (21)
F1 legen Alain Prost Dusterist välja astumas. Kas tema juba teab, et diisel on parem, ent kõvasti kallim? Foto: Vadim Ghirda, AP
F1 legen Alain Prost Dusterist välja astumas. Kas tema juba teab, et diisel on parem, ent kõvasti kallim? Foto: Vadim Ghirda, APScanpix

Dacia Dusteri uhiuuena soetanu on õnneseen kui oma auto poole aasta pärast kätte saab. Nõnda suur on tung selle, maailma soodsaima ja lihtsaima linnamasturi järele. Olen sõitnud kõiksuguste Dusteritega igal pool ja iga ilmaga, ent nelikveo ning bensiinimootori kombinatsioon oli veel proovimata. Kui lihtne eestimaalane seni veel väga diisliusku pole, siis nelikveoline Duster sunnib bensiinimootorile selja pöörama küll.

Bensiinimootoriga on see hundi näo ja õigupoolest võsavillemit meenutava keregagi Dacia küll vaiksem ning on väga mõnus, et sel on tervelt kuus käiku, ent proovisõidul, mis kulges 90 % osas stabiilselt maanteid kammides, ei õnnestunud keskmist kütusekulu kuidagi 9 liitri peale saada. Parima tulemus oli 9,1 l/100 km, mis pole just säästuautolik näitaja. Diisel-Dusteri eeliseks on mitme liitri võrra ökonoomsema tulemuse kõrval veel ka diiselmootorile omane suurem väändemoment (250 Nm bensiinika 148 Nm vastu...), mis kulub kindlasti ära inimesele, kes masinast just nelikveolise versiooni kasuks otsustanud.

Neliveolised Dusterid tunnete tänaval, muide, ära selle järgti, et nende esilaternate sisekorpus on valmistatud musta värvi plastist, andes autole jõulisema ja salapärasema, metsikuma ilme, mis sisendab, et taoline Duster tunneb end koduselt mitte ainult tolmuteedel, vaid ka mülklikemail mail. Võimsuse vahe hobujõududes on pisike: 1,5-liitride diisel pakub 110, 1,6-liitrine bensiinimootor 5 jõudu vähem.

Seotud lood:

Milline üks korralik Duster välja näeb, meenuta videotestist:

Mis siis siin enam mõtelda, tormame kõik diisel-Dusterit soetama? Kahjuks on nii, et hinnakirjas haigutab nelikveolise bensiinika ja nelikveolise diisli vahel tervelt 3650-eurone auk! See paneb aga küll mõtlema. Kui Dusterit ei soetata maksimaalse varustusega ja võimalikult uhket, kuna see on lihtsalt nõnda soodne, vaid ostetakse vastavalt rahalistele võimalustele, mis vanas rahas umbes 200 000 krooni maksva auto omanikuks lubavad saada, siis pole küll mingit põhjust enam diisli poole kiigata, sest nõnda võimsa hinnavahe suuremas kütusekulus kinni maksmisele kulub ikka aastaid.

Muus osas on üks Duster endiselt supersümpaatne: iga viimnegi moment on sel usaldustäratavalt lihtne ja lollikindla muljega. Isegi laekaga käetoekene esiistmete vahel ning roolisambale kinnitatud raadio juhtimise hoovakimp, ka lisavarustusena paigaldatav püsikiirusehoidik ei varjuta Dusteri uhkelt talupoeglikku olemist. Hakkaja masin hakkajale inimesele, kes ei luba enesele puru silma ajada!

Dacia Dusterite tehnilise teabe ning hinnakirjadeni jõuad SIIN.

Jälgi Forte autouudiseid ka Twitteris!

Oma sõiduki müügikuulutus pane portaali MÜÜ! Kuulutuse lisamine on tasuta!