Kokkupõrge oli päris korralik, Tesla kiirus avariihetkel oli 65 miili tunnis (104 km/h). Juht olla pärast õnnetust päästeametnikele põhjendanud, et Tesla oli parasjagu autopiloodil sõitnud. See justkui vabastas mehe ta enda meelest kohustusest kaine olla. Ta veres oli lubatud piirmäärast kaks korda rohkem alkoholi. Ametivõime selline jutt ei veennud ja juht toimetati trellide taha edasi mõtisklema.

Tesla kõneisik ütles The Washington Postile, et nende autopiloot on siiski kasutamiseks ainult täie mõistuse ja tähelepanuvõime juures oleva autos viibiva juhiga.

Kuid tõsiasi on ka see, et inimeste tähelepanu võib olematusse hajuda, kui auto suurema osa tööst nende eest ära teeb. 2016. aasta kevadel toimus teatavasti surmaga lõppenud Tesla-avarii, mille puhul samuti masin autopiloodil sõitis. Siis ei suutnud ei auto ega ka selle juht vältida kokkupõrget peateele pööranud traktoriga. Uurimisraportis teatati hiljem, et auto sõidukiirus oli seadistatud 16 km/h kiiremaks seadusega lubatud piirist ja viimase 37 minuti jooksul sõidust hoidis juht käsi roolil kokku vaid 25 sekundit. Lisaks eiras ta ka seitset ekraanidele kuvatud hoiatust ja kuut häälhoiatust.

Culver City avariis keegi viga ei saanud. Teslal on võimalus ka kontrollida, kas auto tõepoolest sõitis autopiloodil või roolis masina tuletõrjeautole otsa ikkagi purjus juht.