California tööturvalisusorganisatsioonist Worksafe pärit tööõnnetuste statistika puudutab aastaid 2014–2015. Guardian kirjutab, et Elon Muski seatud kõrged tootmissihid viisid ebaturvaliste töötingimuseteni ja seepärast juhtus õnnetusi, mida saanuks vältida.

Worksafe on arvesse võtnud kaht näitajat. Esimene neist on kogu registreeritud intsidentide osakaal (total recordable incident rate, TRIR), mis tähistab haiguste ja vigastuste koguarvu töökohal 100 töötaja kohta. Tesla TRIR oli 2014. aastal 15% ja 2015. aastal 31% võrra kogu tööstusharu keskmisest suurem. Mullu oli Tesla TRIR-i üldskoor 8,1, kuid eelmise aasta ametlikku keskmist pole USA föderaalvalitsus veel teatanud, üldiselt on see jäänud 6,7 ja 7,7 vahele.

Alles õpivad autofirmaks saamist

Teine näitaja puudutab töölt puudutud päevi. Selle puhul oli Tesla näitaja 2014. aastal tööstusharu keskmisest 69% ja 2015. aastal 103% suurem. Mullu oli see näitaja 7,3, tavaliselt on see aastate lõikes jäänud 3,8 ja 4,2 vahele. Praeguseks on olukord firma väitel paranenud. „Meil on olnud mõningaid raskusi, sest me alles õppisime, kuidas autofirmaks saada,” vastas Guardianile Tesla kõneisik. „Mis aga loeb, on tulevik. Tänu tehtud muudatustele on meil nüüd pikalt kõige väiksem vigastuste arv terves autotööstuses.”

Ka Elon Musk tõdes kuu aega tagasi Guardianiga rääkides, et töötajatel on olnud raske, kuid nii tema kui ka ettevõte hoolivad väga turvalisusest. Tesla teatas blogipostituses, et nende TRIR oli aasta esimese kolme kuu jooksul 32% kogu tööstuse keskmisest väiksem. Firma ei lükanud ümber Guardiani väiteid eelmiste aastate statistika kohta, ent ütles, et nüüd töötab ettevõte sootuks teistel põhimõtetel.