Kuid analüütikute mõttes on hoopis teine oluline küsimus, millele autotootja ei ole veel kunagi pidanud vastama. Tesla teatab tavaliselt oodatava aastase tarnearvu ja aasta edenedes vähendab seda. Eelmisel aastal sai 55 000-st vaevu 50 000.

Sel aastal loodetakse Model S ja Model X tarnida kokku umbes 80 000 kuni 90 000 autot, kuid keegi ei arva, et selle kõrgemasse otsa jõutakse. Tesla lubab rohkem ja teeb vähem, ja see strateegia on analüütikutele ja investoritele mõistetav.

Kuid nüüd peab Tesla seisma silmitsi täiesti uuel tasemel rohkem lubamise ja vähem tegemisega. Selles on süüdi märtsis Californias esitletud massidele mõeldud Model 3, mis peaks 2017. aastal umbes 30 000 euroga müügile tulema. Tuhat dollarit (või eurot) maksnud eeltellimusi on tehtud juba 400 000.

LIIGA SUUR TÜKK? See on Elon Muskile ja tema meeskonnale muidugi hea, sest raha juhib autotööstust. Tesla ehitab autosid, ja vajab nende kõikide kokkupanemiseks palju raha.

Sellegipoolest on peaaegu kindel, et kui autotootja teatab, nagu arvatakse, kvartalikahjumist ja Elon Musk kolleegidega hiljem analüütikute küsimustele vastab, on üks küsimus ka see, kuidas ettevõte kõik need eeltellimused täita suudab?
Loe edasi siit