Tesla on Muski juhtimisel ajalukku läinud vähemalt kahe asjaga – muuta autotööstus rohkem moodsa tehnoloogia tööstuse sarnaseks (õhu teel tarkvarauuendused jm) ja teha elektriautodest "tavalistele" tõsiseltvõetavad konkurendid (firma algusajal meenutasid elektriautod pigem võimsaid golfikaarikuid kui "päris" autosid).

Laialt on kajastatud, kuidas Tesla nägi enne väärtuslikemate autobrändide hulka tõusmist näguripäevi, aga on praegu turuväärtuselt autotootjate seas suisa number üks (Tesla turuväärtus on hetkel 407,55 miljardit USA dollarit, sellele järgneb Toyota 187,12 miljardi dollariga).

Alles hiljuti paljastas Musk aga, et tõeliselt rasked ajad lõppesid firma jaoks alles üsna hiljuti. Tesla oli 2017. a suvel oma kolmanda mudeli Model 3 ilmumise eel peaaegu pankrotis, aga tagantjärele teame, et sellest sai ka mudel, mis tootja "uppumisest" päästis.

Roadsteri ja Model S-i järel ilmunud Model 3 oli esimene Tesla auto, mille baashind oli tavaautode omadega üldse võrreldav.

Auto tootmise alustamist ja selle täismahule viimist ehk perioodi 2017. a keskpaigast kuni 2019. a keskpaigani kirjeldab Musk kui "tootmise ja logistika põrgut". Ta nõustus Teslat 2018. aastal juhtima koguni ilma tasu saamata, küsides ainult endale võimaluse firma aktsiaid juurde osta, kui see jätkab kasvamist.

"Ma panin Teslasse oma viimase raha, kuigi arvasin, et me kukume nagunii läbi. Aga valik oligi vaid selle ja Tesla kindla surma vahel. Elektriautosid tootvale idufirmale oli äärmiselt raske investorite raha leida (sellist firmat peeti tollal väga veidraks), kuna suured tegijad nagu GM ja Chrysler läksid samal ajal pankrotti," meenutab Musk.

Ostjate huvi oli selleks ajaks kõrge, aga Tesla tootmisvõimekus ei jõudnud sellele kuidagi järele. Esimese kuue kuu jooksul väljus tehastest vaid 1764 Model 3 eksemplari. Tesla müüs ära küll iga auto, mida suutis toota, aga firma suutlikkus kasumisse jõuda oli küsimärgi all veel pikalt 2019. aastalgi.

Nüüdseks on olukord muutunud. Tesla ei suuda ikka nii palju autosid toota, kui tahaks, aga plussis on ettevõte juba viiendat kvartalit järjest (viimati ligi 279 miljonit eurot tulu 7,33 miljardi euroselt käibelt).

Kui midagi ei juhtu, saab tänavusest esimene aasta, kus Tesla on terve aasta lõikes kasumit teeninud.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena