Tegelikult ei tahaks Teslast üldse negatiivses võtmes rääkida: tellimusi tuleb robinal, Model X sai Ühendriikide turvatestides enneolematult hea tulemuse. Tesla teeb paljude tulevaste elektriauto tootjate eest ära “musta töö”, katsetades julgelt uudseid tehnoloogiaid, võttes esimesena kasutusele värskeid lahendusi jms. Teslat on maailmale väga vaja.

Samal ajal ei näita aga toodangu maht ega kasuminumbrid kasvutrendi, mida võiks eduloo põhjal oodata. Tellitud autosid tuleb oodata pikka aega, lubatud miljon autot aastas ei paista kusagilt, töötajad kurdavad stressi üle ning Fremonti tehase parklas valitseb totaalne anarhia.

Automotive News on paradoksil pikemalt peatunud ja jõudnud arusaamale et arengu tegelik pidur on Tesla absurdne töökorraldus. Tööl on liiga palju inimesi ja tootmisprotsess on erakordselt ebaefektiivselt korraldatud.

ÄRGE HALAGE, KUI ON KITSAS, TEEME UUE TEHASE!

Tesla tegevjuht Elon Musk teatas, et on aeg Fremonti tehase kõrval püsti panna teine, suurem. “Meil pole Fremontis enam ruumi, töötame oma võimete piiril,” ütles ta. “Kas tõesti?” küsivad kogenud töösturid ja kratsivad nõutult pead – mõne nutika ümberkorraldusega saaks Fremonti tehase ju oluliselt kiirematel tuuridel tööle panna?
Loe edasi siit