Tesla järgmised neli sammu avalikud: mida Elon Musk nüüd plaanib?

 (4)
Tesla järgmised neli sammu avalikud: mida Elon Musk nüüd plaanib?
Tesla. AFP

Kümne aasta tagune eelmine suur plaan koosnes samuti neljast punktist ja need on nüüd täidetud. Seeõttu on Muskil valminud järgmine neljast osast koosnev plaan.

Popular Science vahendab, et eelmine plaan oli selline: esiteks ehitada väike kogus kalleid autosid; kasutada seejärel seda raha selleks, et ehitada pisut rohkem madalama hinnaga autosid ning seejärel ehitada kolmandaks suures mahus selliseid autosid, mida paljud endale lubada saavad. Ja neljas punkt eelmises plaanis oli päikeseenergiast elektri tootmine.

Nüüd on need eesmärgid täidetud ja et kuidagi tuleb edasi minna, on Musk valmis saanud neljast uuest punktist koosneva kava, mida ta Tesla kodukal nimetab kui "Master Plan, Part Deux". Esiteks soovitakse liita päikeseenergiast elektri tootmisega ka selle salvestamise võimalus. Selleks luuakse firma, mille hakkab tootma seadmeid, mis võimaldavad päikesepaneelidega toodetud energia kohe oma Tesla laadimiseks ära kasutada või siis PowerWalli salvestada, et seda hiljem kodus kasutada.

Teiseks on Muski soov hakata kiiremas korras rohkem erinevaid sõidukeid tootma. Tesla plaanib lisada tooteportfelli kompaktse linnamaasturi ja pikapi. Arendatakse ka raskeveokit nimega Tesla Semi ning ühistranspordisõidukit, need peaksid mõlemad debüteerima järgmisel aastal.

Kolmandaks: Musk soovib, et Teslad saaksid täielikult isejuhtivateks. Isegi sel määral, et kui midagi läheb valesti, pole juhil vaja sekkuda. Selleks peavad autod olema jõudnud USA autondusinseneride liidu (SAE) poolt kehtestatud autonoomiatasemele number 5. See tähendab aga rohkemat kui lihtsalt sensorite installimist, kaamerate parendamist ja tarkvara tuunimist. Praegusel hetkel on Tesla autonoomiatasemeks 3.

Seotud lood:

Neljandaks – autonoomne juhtimine saab käima käsikäes jagatud autodega. Autoomanikud saavad oma Tesla lisada jagatavasse autoparki, kui nad sellega ise ei sõida – istuvad näiteks mitmeid tunde kontoris või on hoopis puhkusele sõitnud. Sellega saaksid autod parklas seismise asemel omanikele tulu teenida.

Nagu esimese plaaniga, on ka teise puhul mõned sammud lihtsamini täidetavad. Elektrienergia tootmise ja salvestamise integreerimises on Tesla pikki samme teinud. KA autode isejuhtivuse osas, aga see pole paraku valdkond, milles kõik neist endist sõltuks. Esmalt on vaja, et vastavad regulatsioonid paika pandaks.