Ettevõtte juhatuse liikme Anne Rebase sõnul on reisijateveol kahe meetri soovitust ilma vaheseinteta väga keeruline ja kohati võimatu täita.

"Testisime juba kevadel plastikust vaheseinu, sest viiruse tõkestamine ühistranspordis on väga oluline. Toona püsis aga rahvas tugevas eneseisolatsioonis, viirus taandus ja praktiline vajadus eraldada juhte ja reisijaid kadus ära. Nüüd on olukord kardinaalselt teine," selgitas Rebane. "Inimesed on harjunud viiruseohuga elama, liiguvad ringi ning viiruse tõkestamiseks tuleb kasutada muid vahendeid kui koduseinu."

Koroonaviiruse levik on ajendanud Toyota insenere ja disainereid tulema välja nö tehaselahendusega sõiduteenust pakkuvatele autodele. Amserv Auto juhatuse esimehe Margus Nõmmiku sõnul on tegemist väga värske lahendusega.

"Alles paar nädalat tagasi tuli infokild, et Toyotal on midagi sellist välja tulnud ning eelmisel nädalal saime esimese näidise kätte. See on siis puhtalt koroonakriisi jaoks välja mõeldud vahesein, mida toodetakse kahes mõõdus. Suurem sobib Camryle ja väiksem Corollale," selgitas Nõmmik.

Tulika on sel aastal juurde ostmas veel ligi 30 Camryt ning need tulevad kohe tehasest originaal vaheseinaga. Juba praegu kasutuses olevad umbes 20 Camryt saavad tehaseseinad tagantjärele.

"Ülejäänud taksod kasutavad kevadel järele proovitud Eestis väljatöötatud lahendust," lisas Anne Rebane. "Täiendava meetmena tuulutavad juhid iga sõidu järel salongi ja puhastavad desovahendiga neid pindasid, mida kliendid vältimatult puudutavad."

Plastikust vaheseintel, mis Eestis sel aastal esmakordselt kasutusele võeti, on kahe esiistme vahelises osas avaus arveldamiseks. Ülejäänud ajal on see ava kattega suletud.

"Valdav osa arveldusi toimub niikuinii kontaktivabalt, pangaterminaali viipemaksega või äsja välja tulnud uue Tulika äpi vahendusel. Nii ei ole arve tasumisel tegelikult kontakti ei pangaterminali klaviatuuriga ega taksojuhiga," rääkis Rebane.

Tulika Takso parki kuulub ligi 300 taksot.