Porsche täiselektrilise sportauto Taycan ametlik esmaesitlus toimub 4. septembril, Porsche European Open golfivõistluse pidulikul eelüritusel ning auto jääb kogu võistluse ajaks nähtavale kohale.

Mudeli eel-eeltellimine on ennenägematu tempoga käima läinud: kui märtsis anti teada, et eellepingu on üle ilma sõlminud 20 000 inimest, siis juulis oli ametlik number juba üle 30 000.

Iga kord kui Taycani kohta infot tilgub: näiteks püstitati sellega Nardo testrajal maailmarekord, kus auto läbis 24 tunniga 3424,8 kilomeetrit ja äsja sai avalikuks ka sõiduki imeilus interjöör – aktiveeruvad tulevased ostjad ja kasvab eellepingute arv.

On selge, et Taycan tuleb, näeb ja võidab. Ning veab Porsche müügitulemuse tugevasse plussi. Asjatundjad on juba ennustanud, et tuleval aastal on Taycan saksa autotootja kõige ostetum artikkel, isegi popim kui ikooniline 911. Eks saame näha.

Eestis pea veerandsada huvilist

Augusti eelviimase nädala seis on kuskil 40 000 juures. Eestis on oma ostuhuvi üles näidanud rohkem kui 20 inimest. “Peaaegu veerandsada” kõlab kindlasti paremini kui “üle 20”, sellest ka ilulev vahepealkiri.

Aga just need “peaaegu veerandsada” huvilist on 2500-eurose broneerimistasuga garanteerinud omale koha üldises järjekorras: selle alusel saab müügikeskkonna avanedes vormistada ostulepingu ning eeldatavalt juba järgmisel aastal Taycani ka kätte.

Auto 100 preemiumbrändide turundusjuht Kristiina Savva ütleb, et olenemata ootamatult suurest ostuhuvist kedagi ukselt tagasi ei saadeta: “Kvooti jagub praeguste Taycani eelbroneerijate jaoks ning varutud on vaba tootmismahtu.”

Savva lisab, et sarnaselt teistele Euroopa riikidele saavad ka Eestis esimesed Taycani tellijad oma autod kätte 15. jaanuaril.

Porsche esialgne planeeritud aastane tootmismaht on 60 000 elektrilist sportautot. Ja tundubki, et esimesel aastal tuleb liinid täisvõimsusel tööle panna, sest ostuhuvi lepingute arv ennustab mudelile suurt menu.

Kuigi on arvatud, et osa ostuhuvilisi loobuvad Taycani hinda nähes ostust ning järjekord liigub kiiremini, siis päriselus see tõenäoliselt nii ei lähe: Porsche ostja on brändile lojaalne ning pole ühtegi põhjust, miks ta raha uisapäisa tuulde loobiks.