Aastaid tagasi oli tavaline pilt, et talvel olid autode kojamehed üles tõstetud, põhjuseks, et nii kahjustuvad need külmaga vähem. Tänapäeval ütlevad asjatundjad aga, et seda ei tohi mitte mingil juhul teha. Autot seisma jättes tuleb kontrollida, et kojameeste mootor on välja lülitatud, aknapühkijad ise aga võib rahulikult puhkeasendis klaasile lebama jätta.

Nimelt kui kojamehi pikka aega üleval hoida, venitab see välja kojamehe luua vedru ja selle tulemusena väheneb kojamehe surve klaasile. Kui see on juhtunud, ei aita enam ka kojamehe harja vahetus, ehkki see pruugib tunduda mõistliku ja odava lahendusena. Teiseks jäätub õhku tõstetud kojamees ja see tuleb enne sõitma hakkamist lahti sulatada või pehmeks kloppida. Mis omakorda tekitab kahjustusi klaasipuhastaja metallosale.

  • ! Jätke külma ja lumega üleöö seisval autol kojamehed rahule, las nad lebavad rahulikult klaasil. Enne sõitu tõstke kojamehed üles ja harjake-kloppige need puhtaks.
  • ! Kontrollige, et kojameeste lüliti on null-asendis. Klaasile külmunud kojamehed üritavad tööd teha ja selle tulemusena võib kojameeste mootor sisse kärsata. Ärge kasutage kojamehi, kui auto aken on jääs. Jää moodustab aknale konarusi ja see rikub kojamehe harju.
  • ! Puhastage aeg-ajalt kojameeste harju, pestes neid sooja vee ja õrna nõudepesuvahendi lahusega. Kuivatage kojamehe harjad pehme lapiga ja talvel käige üle silikoonõli- või pulgaga. Silikoon väldib mustuse ladestumist harjadele.
  • ! Kojameeste harju tuleb 1-2-korda aastas vahetada, sõltuvalt aastasest läbisõidust ja ka kojameeste kvaliteedist. Kuidas seda teha, vaata täpsemalt lisatud videost.