KONTROLLI ÕLID ÜLE Olenemata temperatuurist peab mootoriõli jõudma autot käivitades kohe kõikide mootori liikuvate osadeni, et kaitsta neid kulumise ja korrosiooni eest. Mootoriõli valides tuleb jälgida õli pumbatavuse piirtemperatuuri: see on temperatuur, mille juures õli veel pumpa voolata suudab.

Ühtlasi tuleb üle kontrollida käigukasti ja vedava(te) sil(la)(dade) õli sobivus talviste temperatuuridega. Mida paksem on õli, seda raskem on käikude lülitus ja suurem kütusekulu.

!Et mitte end rumalaks arvutada, pöördu hooldusmeistri poole või uuri teenindusest täpselt järele, milline õli viimase hoolduse ajal su autosse valati ja milliseid külmakraade see kannatab. Meie kliimas on mõistlik kasutada uutel autodel täissünteetilist mootoriõli, mille pumbatavuse piirtemperatuur on-35 °C ja hangumispunkt ca -45 °C. Vanemate sõidukite puhul tuleb teeninduses kontrollida, kas sünteetiline õli sobib.

DIISELMOOTORIGA AUTO
Esimene tingimus, et õues seisva auto mootor on korras ja selle õlitamiseks kasutatakse talvistesse oludesse sobivaid õlisid.näiteks täissünteetilist mootoriõli, mille pumbatavuse piirtemperatuur on -35 °C ja hangumispunkt ca -45 °C. Hea voolavusega õli tagab ka suurtel koormustel töötavate diiselmootorite ohutu külmkäivituse.

Tähelepanelik peab olema, kui temperatuur langeb alla -25 °C. Madalamatel temperatuuridel võib korras mootor küll käivituda, temperatuuri edasisel langemisel tőuseb mootori purunemise oht. Enamasti purunevad mootoriőli hangumisest pőhjustatud ülekoormusest hammasrihmad, hammasrihma pingutus ja juhtrullikute kinnituspoldid, őlifiltrid ja nende tihendid, hammasvööd, starterid.
Loe pikemalt siit (klõpsti)