Kuidas aga nii kalli sõiduki ostmine käib ja kas proovisõitu saab ka teha? Forte uuris järele.

Luxury Collectionsi autokeskuse juhi Esa Schroderusi sõnul korraldatakse testsõite reaalse ostuhuviga klientidele.

Kui läheb ostmiseks, siis iga auto konfigueeritakse vastavalt kliendi soovidele, valikus on väga suur valik erinevaid materjale ja varustust.

Tellimuse vormistamiseks tuleb maksta V8- ehk kaheksa silindriga mudelite puhul 35 000 eurot ja V12-mudelite puhul 50 000 eurot deposiiti. Paljud ei tea, aga Ferrari saab ka liisingusse võtta.

Ferrarid ehitatakse tellimuse järgi; V8 mudelite ooteaeg on üks aasta, V12 mudelite puhul üldjuhul kaks aastat.

Ferrari-omanikele korraldatakse ka nii Eestis, Soomes kui üle Euroopa palju sündmusi, näiteks klubi- ja võistlusüritusi, aga ka visiite tehasesse.

Aga...

Fortet jäi kummitama küsimus, et kuidas reaalset ostuhuvi defineerida, et testsõidule pääseda – kas see tähendab deposiidi maksmist?

Siin muutub asi miskipärast salapäraseks. Salongi müügiesindaja Torsten Kihlman ei soovinud "seda, kuidas ja kes saab" paraku avalikult kommenteerida.

Ta kinnitab siiski, et Ferrari-omanikele korraldatud üritused ja tehasevisiidid on ka neile kättesaadavad, kes on alles auto tellinud ja deposiidi maksnud.

Kus hooldus toimub? Kihlman: "Hooldus toimub hetkel ainult Soomes. Aga kliendil on võimalus jätta auto meie juurde Tallinnasse Poordi tänavale ning meie toimetame selle edasi Soome hooldusesse ja pärast saab auto kätte jälle siin meie juures. Kliendil pole vaja midagi ise organiseerida. Tulevikuplaanides on ikka Eestis ka hooldus avada."